Ad Code

Responsive Advertisement

Συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκα



«Μια νέα σελίδα για το Πολεμικό Ναυτικό, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όλο τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα» χαρακτήρισε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος περισσότερες πληροφορίες τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης, της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar για τη μεταβίβαση των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τη ναυπήγηση δυο υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Διαβάστε περισσότερα


Με την οριστικοποίηση του κειμένου του σχεδίου σύμβασης με την οποία εκτελείται η συμφωνία-πλαίσιο της 18ης Μαρτίου του 2010, ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι μετά από σκληρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, που οδηγήθηκαν αρκετές φορές σε οριακό σημείο, φθάσαμε στη μονογραφή των σχεδίων συμβάσεων από τις εκατέρωθεν ομάδες διαπραγμάτευσης.


«Προσπαθήσαμε να κόψουμε έναν γόρδιο δεσμό που είχε δημιουργηθεί από το 2000 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και έθετε υπό άμεσο κίνδυνο τη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, χιλιάδες θέσεις εργασίας, όλο το πρόγραμμα υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού και πάνω από 2 δισ. ευρω που είχε καταβάλει, χωρίς χειροπιαστό αντίκρισμα, το ελληνικό δημόσιο», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας.


Επίσης, ο κ. Βενιζέλος τόνισε ότι η Κυβέρνηση δεν προβαίνει σε καμία νέα παραγγελία υποβρυχίων, αλλά διασώζει παραγγελίες της προηγούμενης δεκαετίας αντικαθιστώντας τον επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο εκσυγχρονισμό δυο παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δυο τελευταίας διεθνώς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 214, με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση, που υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αμυντικό αλλά και αναπτυξιακό όφελος.


Παράλληλα, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας διευκρίνισε ότι το Πολεμικό Ναυτικό ήλεγξε και πιστοποίησε από κοινού με τον αρμόδιο κρατικό γερμανικό φορέα (BMW) την τεχνική επάρκεια του υποβρυχίου «Παπανικολής», όχι όπως ήταν το 2005-6 αλλά όπως διαμορφώθηκε το 2008 και όπως είναι σήμερα.


Αξίζει να σημειωθεί ότι με τις νέες συμβάσεις καταργείται ο παθογενής μηχανισμός των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ενώ επιβάλλονται λεπτομερείς και αυστηρές εγγυήσεις διαφάνειας υπό το διαρκή έλεγχο της Βουλής.


Τα σχέδια των νέων συμβάσεων θα υποβληθούν προς κύρωση δια νόμου στη Βουλή των Ελλήνων με στόχο να τεθούν σε ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2010, ενώ σήμερα θα συνεδριάσει το ΚΥΣΕΑ και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και αμέσως μετά το κυρωτικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή.


Υπενθυμίζεται, ότι πρόσφατα η Κομισίον έδωσε το πράσινο φως για την πώληση του 75% των μετοχών στην Abu Dhabi Mar ενώ το υπόλοιπο 25% παραμένει στη ThyssenKrupp Marine Systems, καθώς με ανακοίνωσή της είχε αναφέρει ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.


Η συμφωνία μεταβίβασης του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar είχε κλείσει από τον περασμένο Μάρτιο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού Υπουργείου Άμυνας, ενώ για το ίδιο θέμα ο Υπουργός κ. Ευ. Βενιζέλος είχε δηλώσει προ ημερών - μετά από τη σχετική σύσκεψη στο Πεντάγωνο με εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών- ότι «στόχος μας είναι η υπογραφή μιας συμφωνίας που μετά τον έλεγχό της από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα κυρωθεί με ευρεία συναίνεση από τη Βουλή προκειμένου να τεθεί σε ισχύ».