Κάπου στο κέντρο του Βόλου. Η οικογένεια μπαίνει στο σούπερ μάρκετ με το ξενικό όνομα και τις διαφημίσεις για φτηνές τιμές. Ψάχνει το γάλα της ντόπιας γαλακτοβιομηχανίας, της ΕΒΟΛ. Πουθενά…
- Πού έχετε το γάλα της ΕΒΟΛ, ρωτούν τον υπάλληλο.
- Δεν έχουμε. Στα ράφια μας βάζουμε μόνο συγκεκριμένες μάρκες για να έχουμε τις φτηνότερες τιμές, απαντά αυτός.
- Και τι σας πείραζε να έχετε και το ντόπιο προϊόν; Κι άμα θέλω το αγοράζω.
- Είναι η πολιτική της εταιρείας, κύριε!
Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση, με τις αλυσίδες –κυρίως ξένων- σούπερ μάρκετ που θέλουν να προσελκύσουν το πορτοφόλι του Ελληνα καταναλωτή, προβάλλοντας τις φτηνές τιμές τους, οι οποίες την ίδια στιγμή αρνούνται να βάλουν τα ντόπια προϊόντα στα ράφια τους! Αυτός ακριβώς ο παραλογισμός εξόργισε και τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αστέριο Ροντούλη που –την επομένη της ορκωμοσίας του- είχε σπεύσει στο Βόλο για να δει από κοντά τι συμβαίνει. Και η αγριοφωνάρα του ακούστηκε μέχρι τα περίχωρα, όταν διαπίστωσε τον παραλογισμό: δε μπορεί οι μεγαλοεπιχειρήσεις του λιανεμπορίου να μην αντιλαμβάνονται ότι, στηρίζοντας τα ντόπια προϊόντα, ουσιαστικά στηρίζουν τα εισοδήματα των πελατών τους –που εργάζονται στις τοπικές επιχειρήσεις- και, κατ’ επέκτασιν, στηρίζουν τις δικές τους πωλήσεις!
Τότε ο Ροντούλης απείλησε να περάσει νομοθετική ρύθμιση που θα υποχρέωνε τα σούπερ μάρκετ να τοποθετούν συγκεκριμένο ποσοστό ντόπιων προϊόντων στα ράφια τους. Και είχαν πέσει όλοι να τον φάνε: «Δε νοείται αγορανομική διάταξη, εν έτει 2011», «Παραβαίνεις τους νόμους της ελεύθερης αγοράς» και άλλα τέτοια όμορφα. Όμως, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δεν το ξέχασε. Ζήτησε τη σχετική γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του υπουργείου, αλλά –όπως εκμυστηρεύεται στους στενούς του συνεργάτες- έχει στη φαρέτρα του και ένα «μυστικό όπλο». Αρνείται να αποκαλύψει περί τίνος πρόκειται. Εξηγεί μόνο ότι θα το χρησιμοποιήσει ως ύστατη λύση και μόνο αν αποτύχουν όλες οι άλλες μέθοδοι να πειστούν οι «σουπερμαρκετάδες».
Πριν φτάσουμε, όμως, στο σημείο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου –δια του υπουργού, Κώστα Σκανδαλίδη- δρομολογεί συνάντηση με τους μεγάλους επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ, ώστε να επιδιώξει μια συμφωνία κυρίων για την τοποθέτηση ντόπιων προϊόντων, από τις κατά τόπους περιφέρειες στις οποίες λειτουργούν, στα ράφια των καταστημάτων τους. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αχαρνών, το ραντεβού θα κλειστεί αμέσως μετά τις γιορτές και η πλευρά του υπουργείου θα θέσει ως βάση συζήτησης ένα πλαφόν της τάξεως του 40%. Προφανώς, το ποσοστό αυτό είναι αρκετά υψηλό και αναμένεται να υπάρξει διαπραγμάτευση από την οποία θα προκύψει η τελική συμφωνία.
Βεβαίως, συμφωνίες κυρίων έχουν ξαναγίνει και δεν τηρήθηκαν. Αν η ιστορία επαναληφθεί, το λόγο θα έχει το «μυστικό όπλο Ροντούλη»… Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θέλει να στείλει σαφές μήνυμα στις αγορές ότι δε θα σταματήσει αν δε δει τους κωδικούς των τοπικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Εφόσον, πάντως, επιτευχθεί συμφωνία με τους… σουπερμαρκετάδες, το υπουργείο σχεδιάζει να «ανοίξει» περαιτέρω το παιχνίδι, προχωρώντας στη συγκρότηση των λεγόμενων «διατροφικών συμπράξεων». Θα διοργανώσει συναντήσεις σε όλες τις περιφέρειες της επικράτειας, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, ξενοδόχων, εστιατόρων, ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια και αγροτών, ώστε να υπογραφούν συμφωνίες κυρίων για την προτίμηση ντόπιων προϊόντων σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια.
Γιώργος Ε. Χριστοφορίδης
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
- Πού έχετε το γάλα της ΕΒΟΛ, ρωτούν τον υπάλληλο.
- Δεν έχουμε. Στα ράφια μας βάζουμε μόνο συγκεκριμένες μάρκες για να έχουμε τις φτηνότερες τιμές, απαντά αυτός.
- Και τι σας πείραζε να έχετε και το ντόπιο προϊόν; Κι άμα θέλω το αγοράζω.
- Είναι η πολιτική της εταιρείας, κύριε!
Τότε ο Ροντούλης απείλησε να περάσει νομοθετική ρύθμιση που θα υποχρέωνε τα σούπερ μάρκετ να τοποθετούν συγκεκριμένο ποσοστό ντόπιων προϊόντων στα ράφια τους. Και είχαν πέσει όλοι να τον φάνε: «Δε νοείται αγορανομική διάταξη, εν έτει 2011», «Παραβαίνεις τους νόμους της ελεύθερης αγοράς» και άλλα τέτοια όμορφα. Όμως, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δεν το ξέχασε. Ζήτησε τη σχετική γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του υπουργείου, αλλά –όπως εκμυστηρεύεται στους στενούς του συνεργάτες- έχει στη φαρέτρα του και ένα «μυστικό όπλο». Αρνείται να αποκαλύψει περί τίνος πρόκειται. Εξηγεί μόνο ότι θα το χρησιμοποιήσει ως ύστατη λύση και μόνο αν αποτύχουν όλες οι άλλες μέθοδοι να πειστούν οι «σουπερμαρκετάδες».
Πριν φτάσουμε, όμως, στο σημείο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου –δια του υπουργού, Κώστα Σκανδαλίδη- δρομολογεί συνάντηση με τους μεγάλους επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ, ώστε να επιδιώξει μια συμφωνία κυρίων για την τοποθέτηση ντόπιων προϊόντων, από τις κατά τόπους περιφέρειες στις οποίες λειτουργούν, στα ράφια των καταστημάτων τους. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αχαρνών, το ραντεβού θα κλειστεί αμέσως μετά τις γιορτές και η πλευρά του υπουργείου θα θέσει ως βάση συζήτησης ένα πλαφόν της τάξεως του 40%. Προφανώς, το ποσοστό αυτό είναι αρκετά υψηλό και αναμένεται να υπάρξει διαπραγμάτευση από την οποία θα προκύψει η τελική συμφωνία.
Βεβαίως, συμφωνίες κυρίων έχουν ξαναγίνει και δεν τηρήθηκαν. Αν η ιστορία επαναληφθεί, το λόγο θα έχει το «μυστικό όπλο Ροντούλη»… Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θέλει να στείλει σαφές μήνυμα στις αγορές ότι δε θα σταματήσει αν δε δει τους κωδικούς των τοπικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Εφόσον, πάντως, επιτευχθεί συμφωνία με τους… σουπερμαρκετάδες, το υπουργείο σχεδιάζει να «ανοίξει» περαιτέρω το παιχνίδι, προχωρώντας στη συγκρότηση των λεγόμενων «διατροφικών συμπράξεων». Θα διοργανώσει συναντήσεις σε όλες τις περιφέρειες της επικράτειας, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, ξενοδόχων, εστιατόρων, ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια και αγροτών, ώστε να υπογραφούν συμφωνίες κυρίων για την προτίμηση ντόπιων προϊόντων σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια.
Γιώργος Ε. Χριστοφορίδης
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
Social Plugin