Ad Code

Responsive Advertisement

Richard Dawkins : «Κάθε έμβρυο είναι λιγότερο ανθρώπινο από ό, τι είναι ένα ενήλικο γουρούνι!»


Φαίνεται ότι το κίνημα για την υπεράσπιση του αγέννητου (‘pro-life’) απέκτησε έναν απρόσμενο υποστηρικτή. Την προηγούμενη Τετάρτη, ο Richard Dawkins, ο διασημότερος υπερασπιστής του αθεϊσμού και συγγραφέας του «Η περί Θεού αυταπάτη», (‘The God Delusion’), έκανε ένα προκλητικό σχόλιο στο tweeter για την έκτρωση:

«Όσον αφορά τις έννοιες του "ανθρώπου" που σχετίζονται με την ηθική της άμβλωσης, κάθε έμβρυο είναι λιγότερο ανθρώπινο από ό, τι είναι ένα ενήλικο γουρούνι».

Τώρα, όταν πληκτρολογούσε ο Dawkins "κάθε έμβρυο," δεν εννοούσε "κάθε έμβρυο". Δεν σκεφτόταν τα έμβρυα των δελφινιών ή τα έμβρυα των σκυλιών. Αυτό που πραγματικά ήθελε να πει ήταν το εξής:

«Όσον αφορά τις έννοιες του "ανθρώπου" που σχετίζονται με την ηθική των αμβλώσεων, κάθε ανθρώπινο έμβρυο είναι λιγότερο ανθρώπινο από ό, τι ένα ενήλικο γουρούνι».

Φυσικά, αυτό είναι μια ανόητη διακήρυξη. Ένα ανθρώπινο έμβρυο είναι ένας άνθρωπος. Ένα γουρούνι δεν είναι ένας άνθρωπος.

Στην αγγλική γλώσσα, η λέξη "άνθρωπος" (“human”) είναι ένας επιστημονικός όρος που ορίζει το είδος του Homo sapiens. Ένα ανθρώπινο έμβρυο είναι μέλος του Homo sapiens. Το γουρούνι δεν είναι. Ίσως ο Dawkins έχει κάποιον ιδιωτικό ορισμό για τη λέξη “human”, αλλά δεν είμαι μυημένος σε αυτές τις πληροφορίες. Ως εκ τούτου, εκτός εάν ο ίδιος μας αποκαλύψει την μυστική του διάλεκτο, θα πρέπει να υποθέσουμε ότι απλώς μιλούσε αγγλικά - και, συνεπώς, έλεγε ανοησίες.
Σε επόμενα tweets, προσπάθησε να εξηγήσει τι εννοούσε:

«Ο άνθρωπος ("Human") έχει λειτουργίες που σχετίζονται με την ηθική των αμβλώσεων και περιλαμβάνει την ικανότητα να αισθάνεται πόνο ...

Το πιο σημαντικό ηθικό ζήτημα στη συζήτηση για την άμβλωση είναι "Μπορεί να αισθανθεί πόνο;"

Τώρα, γιατί ο Dawkins προσδιορίζει την ικανότητα ‘να αισθάνεται πόνο’ ως ένα "ανθρώπινο" χαρακτηριστικό; Η ικανότητα ‘να αισθάνεται πόνο’ δεν είναι κάτι μοναδικό του Homo sapiens.

Παρ’ όλα αυτά, η άποψή του είναι σαφής: η ηθική των αμβλώσεων εξαρτάται από την ικανότητα του εμβρύου να νοιώθει πόνο. Αυτό είναι πραγματικά ένα περίεργο επιχείρημα. Υποστηρίζει άραγε ο Dawkins ότι εάν κάποιος έδινε σε ένα νεογέννητο μωρό αναισθητικό, αφαιρώντας έτσι την ικανότητά του να αισθάνεται πόνο, η βρεφοκτονία θα ήταν ηθικά αποδεκτή;

Κατά ειρωνικό τρόπο, ο Dawkins παραπονιέται:

«Στα tweets με το θέμα γουρούνι / έκτρωση, είμαι καταστεναχωρημένος που τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να δουν την λογική και μένουν στο συναίσθημα».

Αλλά αυτό είναι ακριβώς που έκανε ο Dawkins, εντοπίζοντας τον πόνο ως το «πιο σημαντικό ζήτημα στη συζήτηση για την άμβλωση»! Ο πόνος βιώνεται από το θύμα μέσα στα βάθη της καρδιάς, αλλά σίγουρα σε κάθε λογική ανάλυση, η δολοφονία ενός συνειδητού χοίρου είναι λιγότερο προβληματική από τη δολοφονία ενός ανθρώπου που κοιμάται.

Επιπλέον, σε πολλές καθυστερημένες εκτρώσεις, το έμβρυο αισθάνεται φυσικά τεράστιο πόνο! Ο Dawkins αναγνωρίζει αυτό:

«Τα δικαιώματα της γυναίκας πάνω στο σώμα της είναι εξαιρετικά σημαντικά. Όπως και ο πόνος.

Σε αντίθεση με πολλούς φίλους που είναι υπέρ των εκτρώσεων (‘pro-choice’), νομίζω ότι ο πόνος του εμβρύου θα μπορούσε να αντισταθμίσει το δικαίωμα της γυναίκας να ελέγξει το σώμα της».

Ώστε έτσι λοιπόν. Ο μεγάλος πρωταθλητής του ποπ αθεϊσμού είναι τώρα δημοσίως εναντίον των καθυστερημένων εκτρώσεων. Αυτό τον φέρνει σε αντίθεση με το κίνημα των ‘pro-choice’ γενικά και την κυβέρνηση Ομπάμα ειδικότερα.

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή