Αν και οι στρατιωτικές δαπάνες στη βόρεια Αμερική και στις χώρες της δυτικής και της κεντρικής Ευρώπης σημειώνουν πτώση, άλλες χώρες, όπως η Βραζιλία και η Ρωσία, τις αυξάνουν.
Οι εταιρείες του χώρου της άμυνας συνεχίζουν να σημειώνουν τεράστια κέρδη από τις πωλήσεις όπλων, με τις πρώτες δέκα θέσεις να καταλαμβάνονται από ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες.
Ενδεικτικά, στην πρώτη θέση για το 2013 βρέθηκε η Lockheed Martin, με 36 δισ. δολάρια σε πωλήσεις όπλων, βάσει στοιχείων του SIPRI (Stockholm International Research Institute), όπως αναφέρεται σε κείμενο του 24/7 Wall St., το οποίο αναδημοσιεύει η HuffPost US.
Πρακτικά μιλώντας, οι κορυφαίες δέκα εταιρείες αλλάζουν ελάχιστα, με τις δύο τελευταίες θέσεις στο top 10 να αποτελούν πραγματικό «χώρο ανταγωνισμού». Οι ρωσικές εταιρείες σημειώνουν σημαντική άνοδο, και, όπως δήλωσε στη 24/7 Wall St. ο Σάμιουελ Πέρλο-Φρίμαν, ερευνητής του SIPRI, στη δεκάδα ενδεχομένως να εισέλθει η ρωσική Almaz- Antey στα προσεχή χρόνια, ενώ στο top 20 αναμένεται να μπουν και κινεζικές εταιρείες (ακόμη και αν δεν είναι διαθέσιμα ακριβή δεδομένα).
Στον χώρο κυριαρχούν αμερικανικές εταιρείες, με έξι μεταξύ των κορυφαίων 10. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, από τις 100 μεγαλύτερες εταιρείες, 39 εδρεύουν στις ΗΠΑ, ενώ οι αμερικανικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν άνω του 58% του παγκόσμιου συνόλου πωλήσεων όπλων. Σημειώνεται ότι οι αμερικανικές εταιρείες οι οποίες βρίσκονται και μόνο στο top-10 «πιάνουν» το 35% του συνόλου στις top 100. Εν συγκρίσει, οι ευρωπαϊκές εταιρείες που βρίσκονται στο top 10 «πιάνουν» το 28% του top 100.
Οι βασικοί πελάτες είναι κυρίως κυβερνήσεις, και ειδικά αυτή των ΗΠΑ, καθώς μπορούν να αντέξουν τα εξαιρετικά υψηλά κόστη.
Για να καταδειχθούν οι κορυφαίες 10 εταιρείες που κερδίζουν τα περισσότερα από τον πόλεμο, το 24/7 Wall St. εξέτασε τις 10 εταιρείες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, βάσει του «The SIPRI Top 100 Arms-Producing Companies 2013». Οι πωλήσεις όπλων (περιλαμβάνοντας αεροπλάνα, οχήματα, ελαφρά όπλα, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες) καθορίστηκαν από τις πωλήσεις σε στρατιωτικούς πελάτες και συμβόλαια με ένοπλες δυνάμεις χωρών. Επίσης, ελήφθησαν υπόψιν οι πωλήσεις και τα κέρδη του 2013, οι αριθμοί των εργαζομένων και οι αμυντικές δαπάνες σε εθνικό επίπεδο, βάσει στοιχείων του SIPRI.
huffingtonpost.gr
Social Plugin