Δεκάδες ερωτήματα έρχονται στο μυαλό μετά την την αποκάλυψη των New York Times ότι ένας εκ των συγκυβερνητών του μοιραίου Airbus βγήκε για λίγο εκτός πιλοτηρίου και εν συνεχεία δεν μπόρεσε να επιστρέψει.
Μπορεί ένας πιλότος να κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο; Και τι μπορεί να κάνει σε αυτή την περίπτωση;
Σύμφωνα με την mirror, υπάρχει βίντεο της Airbus που δείχνει τι μπορεί να γίνει σε περίπτωση που και οι δύο κυβερνήτες του αεροσκάφους ενώ βρίσκονται στο πιλοτήριο, για κάποιον λόγο δεν μπορούν να αντιδράσουν καθόλου.
Σύμφωνα με αυτό, υπάρχει ένας κωδικός εκτάκτου ανάγκης που μπορεί να χρησιμοποιήσει το προσωπικό σε τέτοιες περιπτώσεις.
Με το που κάποιο μέλος του πληρώματος πληκτρολογεί τον κωδικό, ένας μίνι συναγερμός χτυπά μέσα στο πιλοτήριο για πέντε δευτερόλεπτα και αν δεν υπάρχει αντίδραση σε αυτόν, τότε η πόρτα ξεκλειδώνει.
Ωστόσο, πιλότος από την Αυστραλία ο οποίος έχει πετάξει το Α320 της Airbus ανέφερε ότι είναι δυνατό πιλότος που βρίσκεται εντός του πιλοτηρίου να μπλοκάρει την πρόσβαση σε αυτό, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Απαντήσεις για το τι συνέβη ακριβώς εντός του πιλοτηρίου και τι ήταν αυτό που οδήγησε τον συγκυβερνήτη στο να μπλοκάρει την πόρτα, απαγορεύοντας ουσιαστικά στον κυβερνήτη του αεροσκάφους να έχει πρόσβαση σε αυτό, αναμένονται να δοθούν τις επόμενες ώρες, όταν θα δοθούν στη δημοσιότητα και επισήμως τα δεδομένα που προέκυψαν από την ανάλυση του μαύρου κουτιού της μοιραίας πτήσης της Germanwings που συνετρίβη στις Αλπεις παρασύροντας στο θάνατο 150 άτομα.
Η αποκάλυψη των New York Times Ενας εκ των ερευνητών δήλωσε στους New York Times (ΝΥΤ) πως ένας από τους δύο πιλότους κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο του μοιραίου αεροπλάνου και προσπαθούσε να σπάσει την πόρτα.
Αυτό υποστηρίζει ο ερευνητής, όπως ακούει τις συνομιλίες στο μαύρο κουτί του αεροπλάνου. Στην αρχή σημειώνει ακούγεται μια ήρεμη κουβέντα ανάμεσα στους κυβερνήτες, μετά βγαίνει ο ένας έξω από το πιλοτήριο αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ξαναμπεί. Η πόρτα ήταν κλειδωμένη. «Ακούς τον τύπο να χτυπάει απ' έξω ελαφρά την πόρτα χωρίς να παίρνει κάποια απάντηση. Και στη συνέχεια χτυπά πιο δυνατά, χωρίς όμως πάλι να λαμβάνει κάποια απάντηση. Δεν παίρνει ποτέ απάντηση... τον ακούς μετά να προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», λέει ο ερευνητής στους ΝΥΤ.
Οι έρευνες συνεχίζονται για τα ντοκουμέντα του μαύρου κουτιού που θα αποκαλύψουν από ό,τι φαίνεται σημαντικά στοιχεία πριν την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings που σκόρπισε το θάνατο σε 144 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος.
Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του και κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο ήταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, λέει ένας ερευνητής που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα New York Times.
Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει «πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa».
Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή.
«Μπορεί κάποιος να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», δηλώνει στους ΝΥΤ o ερευνητής. Είχε σηκωθεί από το πιλοτήριο του αεροπλάνου και δεν κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του πριν το αεροπλάνο προσκρούσει στο έδαφος, λέει.
Η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος, πριν τη συντριβή στις γαλλικές Άλπεις, με τραγικό απολογισμό το θάνατο 150 ανθρώπων.
ΠΗΓΗ
Social Plugin