Ad Code

Responsive Advertisement

Ήρθε ο «φονιάς του Google»


Βάζει την ποιότητα πάνω από την ποσότητα. Και φαίνεται πως ήδη κερδίζει έδαφος από τους αντιπάλους. Ο “φονιάς του Google” είναι εδώ...

Ως δυνάμει «φονιάς του Google» αυτοπαρουσιάζεται στους χρήστες του Διαδικτύου το Βlekko, μια νέα μηχανή αναζήτησης που υπόσχεται να βάλει την ποιότητα των αποτελεσμάτων κάθε έρευνας πάνω από την ποσότητα. Αν ενοχλείστε από το γεγονός ότι το Διαδίκτυο έχει γεμίσει από ιστοσελίδες-διαφημιστικά «σκουπίδια» (spam), ειδικά σχεδιασμένες να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google, και αν πιστεύετε ότι το περιεχόμενο κάποιων ιστοσελίδων εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, τότε το Βlekko, που ήδη λειτουργεί σε δοκιμαστική μορφή, είναι μια λύση. Η νέα «μηχανή» αποτελεί άτυπη «διασταύρωση» του Google, της μεγαλύτερης διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης (και εταιρείας) στον κόσμο, και της διάσημης κυβερνο-εγκυκλοπαίδειας Wikipedia. Το «κλειδί» είναι ότι ο διαχωρισμός των online αναζητήσεων σε κατηγορίες ή υποομάδες ιστότοπων «προεγκρίνεται» από ανθρώπους και όχι από υπολογιστές.
Ηδη περισσότεροι από 8.000 εθελοντές «αρχισυντάκτες» συμμετέχουν ενεργά στην «ποιοτική ομαδοποίηση αποτελεσμάτων», όπως αποκαλεί τη νέα δυνατότητα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ριτς Σκρέντα.
Στην ουσία το Βlekko επιτρέπει στους χρήστες του να συμμετέχουν ενεργά στο «ξεσκαρτάρισμα» των αποτελεσμάτων και στην απόρριψη είτε των «άσχετων» διαφημίσεων είτε των ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων: αν, ας πούμε, κάποιος επιθυμεί να δει φωτογραφίες της Πάρις Χίλτον, αλλά μόνο τις... σεμνές, μπορεί να γράψει στο παράθυρο αναζήτησης Ρaris Ηilton/noporn»- και να εκμεταλλευθεί την «προεργασία» άλλων χρηστών για να συλλέξει μόνο τα αποτελέσματα που θέλει.
Επιπλέον, το Βlekko.com, που κλείνει εφέτος τρία χρόνια ανάπτυξης, επιτρέπει στον χρήστη να αναζητεί πληροφορίες μόνο από πηγές που ο ίδιος θεωρεί χρήσιμες και αξιόπιστες, σε αντίθεση με τις αναζητήσεις της Google που ερευνούν «απρόσωπα», βάσει συγκεκριμένων αλγορίθμων.
Στην εξέλιξη του Βlekko- έχουν επενδυθεί ως τώρα 24 εκατ. δολάρια- συμμετέχει και ο επενδυτής Μαρκ Αντερσεν, ο οποίος είχε παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του Νetscape, του browser για πλοήγηση στο Διαδίκτυο που είχε απειλήσει ευθέως το μονοπώλιο της γιγαντιαίας Μicrosoft. Κάτι αντίστοιχο θέλουν να πράξουν τώρα οι υπεύθυνοι της νέας προσπάθειας, εις βάρος της κραταιάς Google.
Αυτό βέβαια δεν θα είναι εύκολο, αφού το Google κυριαρχεί: ο κατάλογος του Βlekko περιλαμβάνει σήμερα μόλις 3 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες, συγκριτικά με το θηριώδες 1 τρισεκατομμύριο (!) στον κατάλογο της Google. Οπως όμως σημειώνει ο εξειδικευμένος στις μηχανές αναζήτησης βρετανός μπλόγκερ Γκρεγκ Στέρλινγκ , «η έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας είναι ελκυστική. Δεν θέλω 30 ή 40 εκατομμύρια αποτελέσματα. Θέλω μόνο τις πληροφορίες που χρειάζομαι, ώστε να μη βλέπω όλες αυτές τις ανοησίες».
Το Βήμα




Ελληνα ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα. Μοιραστείτε αυτή την ανάρτηση