Δεν πέρασαν ούτε έξι μήνες από τον περασμένο Ιούνιο, όταν ο Δημήτρης Ρέππας «πανηγύριζε» για το ...δάνειο των 150 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σε λίγη ώρα, στις
12 το μεσημέρι για την ακρίβεια, θα υποδεχτεί στο γραφείο τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, Πλούταρχο Σακελλάρη, προκειμένου να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες νέας δανειοδότησης. Χρήματα από το δημόσιο κορβανά δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα, όμως πριν από τις εκλογές ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ανακοίνωνε ότι σύντομα θα ενημερώσει τους πολίτες για την πρόοδο των έργων του Μετρό. Τώρα πια, ήρθε η ώρα να τους πει όλη την αλήθεια, καθώς για να προχωρήσουν τα έργα και να ξεκινήσει η μελέτη της γραμμής U, ή αλλιώς γραμμής 4, απαιτείται «ζεστό» 1 δισ. ευρώ, που φυσικά δεν υπάρχει ούτε για δείγμα!
Συνεπώς, είναι απόλυτα λογική και αναμενόμενη η σημερινή συνάντηση, καθώς ενδεχόμενη σύναψη δανείου, θα ανάψει το «πράσινο φως» στα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα να ακολουθήσουν. Άλλωστε, η ΕΤΕπ αποτελεί μια πρώτης τάξεως εγγύηση, ότι τα λεφτά δεν θα χαθούν, αλλά θα επιστραφούν με το ανάλογο κέρδος.
Γραμμή U
Πρόκειται για ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο που εκπονήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και η τωρινή, αποφάσισε να το επεκτείνει, χωρίς όμως πρώτα να έχει εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση! Το συνολικό κόστος έχει υπολογιστεί στα 3,3 δισ. ευρώ, έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν 29 σταθμοί σε μια γραμμή που θα έχει μήκος 33 χιλιόμετρα και θα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του λεκανοπέδιου. Ήδη υπάρχει μια επιβάρυνση 10 – 15 εκατ ευρώ, αφού η προμελέτη ξεκίνησε εκ νέου, καθώς προστέθηκαν σταθμοί στην περιοχή του Βύρωνα, αλλά και επεκτάσεις προς Λυκόβρυση (Εθνική Οδό) και προς Περισσό. Στην ουσία, η γραμμή αυτή στοχεύει να καλύπτει ένα τμήμα της πρωτεύουσας που κινείται από το Άλσος Βεϊκου, μέχρι τον Ευαγγελισμό και, κάνοντας μια κυκλική πορεία στο κέντρο, να ανεβαίνει έως το Μαρούσι.
Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι, ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, για ίδιο έργο είχε προτείνει την τιτλοποίηση εσόδων της Αττικής Οδού για την χρηματοδότησή του. Έτσι, θεωρούσε ότι θα μπορούσε να πείσει τις Τράπεζες να προβούν στον απαραίτητο δανεισμό και να εξοικονομήσει το αρχικό 1 δισ. ευρώ, που είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει το έργο. Η νέα ηγεσία του υπουργείου όμως, θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι απλώς ανεφάρμοστο...
Μάλλον είναι προτιμότερο να πάρει άλλο ένα δάνειο, υποθηκεύοντας ακόμα περισσότερο το έτσι και αλλιώς «καταχρεωμένο Δημόσιο». Εξάλλου, αν δεν βγάλει σωρευμένες ζημίες η Αττικό Μετρό, πώς θα μπορέσει να επιχειρηθεί στο μέλλον, ιδιωτικοποίησή της, έτσι δεν είναι;
12 το μεσημέρι για την ακρίβεια, θα υποδεχτεί στο γραφείο τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, Πλούταρχο Σακελλάρη, προκειμένου να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες νέας δανειοδότησης. Χρήματα από το δημόσιο κορβανά δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα, όμως πριν από τις εκλογές ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ανακοίνωνε ότι σύντομα θα ενημερώσει τους πολίτες για την πρόοδο των έργων του Μετρό. Τώρα πια, ήρθε η ώρα να τους πει όλη την αλήθεια, καθώς για να προχωρήσουν τα έργα και να ξεκινήσει η μελέτη της γραμμής U, ή αλλιώς γραμμής 4, απαιτείται «ζεστό» 1 δισ. ευρώ, που φυσικά δεν υπάρχει ούτε για δείγμα!
Συνεπώς, είναι απόλυτα λογική και αναμενόμενη η σημερινή συνάντηση, καθώς ενδεχόμενη σύναψη δανείου, θα ανάψει το «πράσινο φως» στα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα να ακολουθήσουν. Άλλωστε, η ΕΤΕπ αποτελεί μια πρώτης τάξεως εγγύηση, ότι τα λεφτά δεν θα χαθούν, αλλά θα επιστραφούν με το ανάλογο κέρδος.
Γραμμή U
Πρόκειται για ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο που εκπονήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και η τωρινή, αποφάσισε να το επεκτείνει, χωρίς όμως πρώτα να έχει εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση! Το συνολικό κόστος έχει υπολογιστεί στα 3,3 δισ. ευρώ, έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν 29 σταθμοί σε μια γραμμή που θα έχει μήκος 33 χιλιόμετρα και θα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του λεκανοπέδιου. Ήδη υπάρχει μια επιβάρυνση 10 – 15 εκατ ευρώ, αφού η προμελέτη ξεκίνησε εκ νέου, καθώς προστέθηκαν σταθμοί στην περιοχή του Βύρωνα, αλλά και επεκτάσεις προς Λυκόβρυση (Εθνική Οδό) και προς Περισσό. Στην ουσία, η γραμμή αυτή στοχεύει να καλύπτει ένα τμήμα της πρωτεύουσας που κινείται από το Άλσος Βεϊκου, μέχρι τον Ευαγγελισμό και, κάνοντας μια κυκλική πορεία στο κέντρο, να ανεβαίνει έως το Μαρούσι.
Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι, ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, για ίδιο έργο είχε προτείνει την τιτλοποίηση εσόδων της Αττικής Οδού για την χρηματοδότησή του. Έτσι, θεωρούσε ότι θα μπορούσε να πείσει τις Τράπεζες να προβούν στον απαραίτητο δανεισμό και να εξοικονομήσει το αρχικό 1 δισ. ευρώ, που είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει το έργο. Η νέα ηγεσία του υπουργείου όμως, θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι απλώς ανεφάρμοστο...
Μάλλον είναι προτιμότερο να πάρει άλλο ένα δάνειο, υποθηκεύοντας ακόμα περισσότερο το έτσι και αλλιώς «καταχρεωμένο Δημόσιο». Εξάλλου, αν δεν βγάλει σωρευμένες ζημίες η Αττικό Μετρό, πώς θα μπορέσει να επιχειρηθεί στο μέλλον, ιδιωτικοποίησή της, έτσι δεν είναι;
Ελληνα ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα. Μοιραστείτε αυτή την ανάρτηση
Social Plugin