Η από το 4.000 π.κ.ε. Προέλευση της Κακοποιήσεως Παιδιών, Βίαιη Καταστολή του Sex, Ακρωτηριασμούς Αναπαραγωγικών Οργάνων, Πόλεμοι και Κοινωνική Βία, στις Ερήμους του Παλαιού Κόσμου. Αποδείξεις για μια Παγκόσμια Γεωγραφία Κλιματικής Αλλαγής στην Ανθρώπινη Συμπεριφορά. Περιληπτική παρουσίαση του βιβλίου Saharasia, και της θεωρίας του James DeMeo, Ph.D.
Η Ανθρώπινη Βία είναι Αφύσικη.Ο Διαρκής Πόλεμος Δεν είναι Αναπόφευκτος.Οι Άνθρωποι από την Φύση τους Αγαπάνε είναι Συνεργάσιμοι και Ειρηνικοί.
Αυτά είναι τα ευρήματα από το βιβλίο του James DeMeo, Saharasia!
Το βιβλίο Saharasia του James DeMeo είναι η μεγαλύτερη και η πλέον βαθειά επιστημονική μελέτη στην ανθρώπινη συμπεριφορά και την κοινωνική βία σε ολόκληρο τον πλανήτη που έχει γίνει ποτέ. Τα ευρήματα τα οποία συνοψίζονται στο βιβλίο καλύπτουν ολόκληρο τον πλανήτη, από την πρώιμη προϊστορία έως τους μοντέρνους καιρούς, ενσωματώνοντας σε παγκόσμιους χάρτες μια πλήρη σάρωση του προτύπου ερευνητικών δεδομένων από τα πεδία της αρχαιολογίας και της ιστορίας. Επιπλέον μια εις βάθος δια-πολιτισμική έρευνα και χαρτογράφηση των στοιχείων σε πάνω από 1.000 έντονα διαφορετικές ανθρώπινες κοινωνίες, από στάνταρντ βάσεις ανθρωπολογικών δεδομένων.
Χρησιμοποίησε στάνταρντ δια-πολιτισμικούς πίνακες αντιστοιχιών με πάνω από 60 μεταβλητές, συν γεωγραφική χαρτογράφηση και διαδικασίες τετραπλής τυφλής έρευνας για να εξασφαλίσει αντικειμενικότητα. Καθώς και όλες οι βασικές παραδοχές αναλύονται εκ των προτέρων. Η εργασία επίσης περιλαμβάνει την δική του προσωπική έρευνα στις ερήμους της Μέσης Ανατολής και των Νοτιοδυτικών ΗΠΑ. Δεν απαιτείται γνώση μαθηματικών η επιστημονικών μεθόδων για να ακολουθήσει κανείς την λογική και να βγάλει τα συμπεράσματα του, αν και το βιβλίο είναι καθαρά γραμμένο για Ακαδημαϊκούς.
Μια αρχική περίοδος γενικά ειρηνικών κοινωνικών συνθηκών είναι ντοκουμενταρισμένη στην προϊστορία, αλλά με μεγάλη τάση προς τον πατριαρχικό – αυταρχισμό και έκδηλα βίαιες κοινωνικές συνθήκες στην περιοχή της Σαχαροασίας μετά από μια μεγάλη κλιματική αλλαγή, από τις συνθήκες των υγρών δασών προς τις σκληρές συνθήκες της ερήμου γύρω στο 4.000 με 5.000 π.χ. Μεγάλες εποχές πολιτιστικής διαχύσεως που φαίνονται στους χάρτες, δείχνουν το πώς οι βίαιες πατριαρχικές – αυταρχικές, κατασταλτικές του sex και κακοποιήσεως των παιδιών συμπεριφορές μεταφερθήκανε προς τα έξω από τις ΣαχαροΑσιατικές καταγωγές τους σε σχεδόν κάθε γωνιά του πλανήτη.
Παρουσιάζει άγνωστα μέχρι σήμερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά σε ντουζίνες διαφορετικών ανθρώπινων συμπεριφορών, πιστεύω και κοινωνικούς θεσμούς αντιπροσωπευτικούς της ανθρώπινης βίας και πολεμικής επιθετικότητας, όπως η δουλεία, οι κάστες, οι ακρωτηριασμοί γεννητικών οργάνων και η χαμηλή θέση της γυναίκας. Τα ευρήματα έχουν επαινεθεί από πολλούς, δημοσιεύτηκαν σε επιστημονικά περιοδικά, έχουν αναφερθεί κατ επανάληψη, αλλά γενικότερα έχουν λογοκριθεί από τους εκδοτικούς οίκους, τα ΜΜΕ και τους μοντέρνους Ακαδημαϊκούς, που εξακολουθούν να αγκαλιάζουν τις θεωρίες του προπατορικού αμαρτήματος και των βίαιων χρωμοσωμάτων. Καμία από αυτές τις θεωρίες δεν μπορεί να σταθεί στις νέες αποδείξεις που παρουσιάζονται από τον Prof. DeMeo στο βιβλίο του Saharasia.
Παγκόσμια γεωγραφικά πρότυπα κατασταλτικών, επώδυνων, τραυματικών, βίαιων, θωρακισμένων, πατριαρχικών συμπεριφορών και κοινωνικών θεσμών, οι οποίοι εμποδίζουν τους δεσμούς μητέρας-παιδιού και άντρα-γυναίκας, συσχετίστηκαν και αναπτύχθηκαν μέσω μιας συστηματικής ανάλυσης ανθρωπολογικών δεδομένων από 1170 πολιτισμούς που βρίσκονται σε στοιχειώδες επίπεδο επιβίωσης. Όταν τα δεδομένα που αφορούσαν την συμπεριφορά απεικονίστηκαν σε χάρτη, βρέθηκε ότι στην υπερβολικά άνυδρη ερημική ζώνη που περικλείει την Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία, την οποία αποκαλώ Σαχαρασία, εκτείνονται χωρικά, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, οι πιο ακραίες πατριαρχικές συμπεριφορές και κοινωνικοί θεσμοί της Γης.
Οι περιοχές που είναι οι πιο απομακρυσμένες από την Σαχαρασία, η Ωκεανία και ο Νέος Κόσμος, βρέθηκε ότι διέθεταν τις πιο τρυφερές, αθωράκιστες, μητριαρχικές συμπεριφορές, οι οποίες υποστηρίζουν και προστατεύουν τους δεσμούς μεταξύ μητέρας-βρέφους και άντρα-γυναίκας. Μια συστηματική επισκόπηση αρχαιολογικών και ιστορικών δεδομένων οδηγεί στην άποψη ότι η πατριαρχία πρωτοεμφανίστηκε στην Σαχαρασία μετά το 4000 π.κ.Ε., την εποχή της μεγάλης οικολογικής μεταβολής από καταστάσεις όπου επικρατούσαν τα σχετικά υγρά λιβάδια και τα δάση σε καταστάσεις άνυδρων ερήμων.
Εντοπίστηκαν τα πρότυπα διαμονής και μετανάστευσης των πατριαρχικών πληθυσμών, από τις προηγούμενες πατρίδες τους που βρίσκονταν μέσα στην Σαχαρασία, για να εξηγηθεί η μετέπειτα εμφάνιση της πατριαρχίας σε περιοχές που βρίσκονται έξω από την Σαχαρασία. Πριν από την εμφάνιση των καταστάσεων ξηρασίας μέσα στην Σαχαρασία, υπάρχουν πολλά στοιχεία υπέρ της πλατιάς διάδοσης της μητριαρχίας, αλλά στοιχεία που να υποδεικνύουν ύπαρξη πατριαρχίας εν γένει δεν υπάρχουν.
Υποστηρίζεται ότι η μητριαρχία αποτελεί την πρωιμότερη, αρχική, και έμφυτη μορφή ανθρώπινης συμπεριφοράς και κοινωνικής οργάνωσης, ενώ η πατριαρχία, η οποία διαιωνίστηκε από κοινωνικούς θεσμούς που επέφεραν τραύματα, πρωτοεμφανίστηκε ανάμεσα στους πληθυσμούς του Homo Sapiens στην Σαχαρασία, υπό την πίεση της έντονης ερημοποίησης, της πείνας και της υποχρεωτικής μετανάστευσης. Οι ψυχολογικές απόψεις του Βίλχελμ Ράιχ παρέχουν την κατανόηση του μηχανισμού με τον οποίο οι πατριαρχικές (θωρακισμένες, βίαιες) συμπεριφορές έγιναν καθεστώς και συνεχίζονται πολύ καιρό μετά το αρχικό τραύμα.
Κριτική του βιβλίου από τον PETER ROBBINS: From Pulse of the Planet #5:258, 2002.
Κατά καιρούς εκδίδεται ένα βιβλίο που είναι τόσο μοναδικό στις έννοιες του, και τόσο πρωτότυπο στην έρευνα του και τα ευρήματα του, που αισθάνομαι την ανάγκη να το φέρω στην προσοχή σας. Το Saharasia είναι ένα τέτοιο βιβλίο. Πολλοί λίγοι που γνωρίζω έχουν τις ικανότητες να αναλάβουν μια τέτοια προσπάθεια, και ακόμη λιγότεροι έχουν την ικανότητα να το φέρουν εις πέρας. Ο Dr. James DeMeo σπούδασε Περιβαλλοντολογικές Επιστήμες και έχει ντοκτορά στην Γεωγραφία από το πανεπιστήμιο του Κάνσας.
Οι έρευνες του ξεκινούν από την παιδική του ηλικία, από τα ΑΤΙΑ, και είναι ριζωμένες στην γνώση και την αντίληψη της ζωής, καθώς και την δουλειά και τις ανακαλύψεις του Dr. Wilhelm Reich του γίγαντα που τόσο κατηγορήθηκε αδίκως. Ο DeMeo έχει πάνω από τριάντα χρόνια εμπειρία στην έρευνα και την επέκταση των αρχικών ευρημάτων του Dr. Reich στις κοινωνικές και φυσικές επιστήμες.
Είναι επίσης ο Διευθυντής του Orgone Biophysical Research Laboratory, που βρίσκεται έξω από το Ashland, Oregon. Στην Saharasia έχει κάνει μια εκπληκτική δουλειά, ένα είδος ντετέκτιβ/εξερευνητής/ακαδημαϊκός ο συγγραφέας δείχνει πως 6.000 χρόνια κλιματικών αλλαγών επικεντρωμένες γύρω από τις ερήμους της Σαχάρας και της Ασίας είχαν παράλληλες κρίσιμες αλλαγές στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Μπορεί να μοιάζει ως υπεραπλούστευση, αλλά το γεγονός ότι η περιοχή εξελίχθηκε από ένα γόνιμο πράσινο κέντρο σε μια αφιλόξενη έρημο, ένα παρόμοιο φαινόμενο συνέβαινε στην ανθρώπινη ψυχή. Η ανάπτυξη των βίαιων, σεξουαλικά καταπιεστικών, ανδροκρατούμενων κοινωνιών παραλληλίστηκε με την ανάπτυξη των ερήμων.
Εάν είστε μελετητής της ιστορίας, της Μέσης Ανατολής, της ψυχολογίας, της ανθρωπολογίας, της αρχαιολογίας, της κλιματολογίας, της αναπτύξεως των παιδιών, των μελετών των γυναικών, των προ Βιβλικών πολιτισμών, η απλά περίεργος πως ο κόσμος μας βρέθηκε στην κατάσταση που είναι τώρα, μην διστάσετε να παραγγείλετε το αντίτυπο σας της Saharasia, δεν θα απογοητευθείτε. Εγώ δεν απογοητεύθηκα
( Σ. Σ.)
Αν και προσωπικά έχω αντιρρήσεις για τον DeMeo, ως προς την πολιτική του για τα CB (chembusters), δεν μπορώ παρά να δεχτώ ότι το βιβλίο του είναι εξαιρετικό. Έχω τις δικές μου απόψεις, του τι προκάλεσε αυτήν την κλιματική αλλαγή, αλλά το γεγονός είναι ότι συνέβη, κατά την γνώμη μου τεχνητά. Έτσι οι άνθρωποι εκεί υπέστησαν βαρύτατη θωράκιση σύμφωνα με τις θεωρίες του Ράιχ, που στηλιτεύει τον “άνθρωπο” ως ανθρωπάκο. Δυστυχώς τώρα το 999,999 των ανθρώπων την έχει και ζούμε όλοι μαζί τα δημιουργήματα του ανθρωπάκου. Επίσης διάβασε για την συνέχιση και χρήση της οργόνης του Βίλχελμ Ράιχ Οργονίτες, Η Ενεργειακή Δύναμη
Γιατί και χωρίς την θεώρηση των Οργανικών Πυλών, ένας πλήρως θωρακισμένος έμψυχος άνθρωπος δεν διαφέρει σε τίποτα από μια Οργανική Πύλη, διάβασε “Επιτυχημένοι Ψυχοπαθείς. Τα Χαρακτηριστικά κι ο Χειρισμός τους” Είναι θέμα χρόνου πότε θα χάσει την ψυχή του.
Ένας θωρακισμένος ασχέτως του τι λέει είναι εχθρικός προς την ζωή, φυσικά καταπιεστικός όπου τον παίρνει και φυσικά είναι πιο εύκολο να είναι στην γυναίκα του η στον άνδρα της αντίστοιχα. Αναπτύσσει αυτόματα σεξουαλικές διαστροφές, και όπου τον παίρνει κάνει κλειτοριδοεκτομές και περιτομές στον εαυτούς του και τι άλλο κάνει; Σπέρνει τον θάνατο υπό μορφή ανδρείας, πατριωτισμού, κλπ κλπ.
Διάβασε επίσης
Μητριαρχικός σε αντιπαράθεση με Πατριαρχικό Πολιτισμό:
Οι Ρίζες της Βίας στο Παιδικό Τραύμα και την Καταστολή της Σεξουαλικότητας
Η έρευνά μου αρχικά στόχευε στην ανάπτυξη μιας παγκόσμιας γεωγραφικής ανάλυσης των κοινωνικών παραγόντων που σχετίζονται με το πρώιμο παιδικό τραύμα και την καταστολή της σεξουαλικότητας, για να ελεγχθεί η ορθότητα της σεξ-οικονομικής θεωρίας του Βίλχελμ Ράιχ (1935, 1942, 1945, 1947, 1949, 1953, 1967, 1983). Η θεωρία του Ράιχ, η οποία αναπτύχθηκε από την ψυχανάλυση και στην συνέχεια παρέκκλινε από αυτή, χαρακτήρισε την καταστροφική επιθετικότητα και την σαδιστική βία του Homo Sapiens ως μια εντελώς αφύσικη κατάσταση, αποτέλεσμα της χρόνιας και τραυματικής αναστολής των ακόλουθων λειτουργιών: της αναπνοής, της συναισθηματικής έκφρασης και των ενστίκτων που στοχεύουν στην απόλαυση.
Σύμφωνα με αυτή την οπτική, η αναστολή γίνεται χρόνια μέσα στο άτομο μέσω συγκεκριμένων τελετουργιών και κοινωνικών θεσμών που είναι εξαιρετικά επώδυνοι και αναστέλλουν την ηδονή, οι οποίοι συνειδητά ή ασυνείδητα παρεμβαίνουν στους δεσμούς μητέρας-βρέφους και άντρα-γυναίκας. Αυτές οι τελετουργίες και τα έθιμα υπάρχουν και στους ‘πρωτόγονούς’ πολιτισμούς που βρίσκονται σε στοιχειώδες επίπεδο επιβίωσης, αλλά και μεταξύ των τεχνολογικά προηγμένων ‘πολιτισμένων’ κοινωνιών.
Μερικά παραδείγματα είναι: η ασυνείδητη ή εκλογικευμένη επιβολή πόνου στα νεογέννητα και στα παιδιά με διάφορους τρόπους⋅ ο αποχωρισμός και η απομόνωση του βρέφους από τη μητέρα του⋅ η αδιαφορία για το βρέφος που κλαίει και είναι αναστατωμένο⋅ η ακινητοποίηση, το ολοήμερο φάσκιωμα⋅ η άρνηση του στήθους και ο πρόωρος απογαλακτισμός του βρέφους⋅ το κόψιμο της σάρκας του βρέφους, συνήθως των γεννητικών οργάνων⋅ η τραυματική αγωγή τουαλέτας⋅ και οι απαιτήσεις να είναι ήσυχο, υπάκουο και να μην είναι περίεργο, οι οποίες ενισχύονται από σωματικές ποινές ή απειλές.
Άλλα κοινωνικά έθιμα που επιδιώκουν να ελέγξουν ή να συνθλίψουν τα αναδυόμενα σεξουαλικά ενδιαφέροντα του παιδιού, είναι το ταμπού της γυναικείας παρθενίας, που απαιτείται από κάθε πολιτισμό που λατρεύει έναν πατριαρχικό ανώτερο θεό και ο προκαθορισμένος ή υποχρεωτικός γάμος που επιβάλλεται μέσω τιμωρίας ή ενοχών. Οι περισσότερες από αυτές τις τελετουργικές τιμωρίες και περιορισμούς επιβάλλονται πιο επώδυνα στα κορίτσια αν και επηρεάζονται πάρα πολύ και τα αγόρια.
Απαιτήσεις για ανοχή του πόνου, για καταπίεση των συναισθημάτων και για άκριτη υπακοή στις γηραιότερες αυθεντίες (συνήθως άντρες) όσον αφορά σημαντικές αποφάσεις στην ζωή αποτελούν αναπόσπαστες παραμέτρους τέτοιων κοινωνικών θεσμών, οι οποίοι επεκτείνονται για να ελέγξουν την συμπεριφορά και των εφήβων. Το μέσο άτομο μέσα σε μια δεδομένη κοινωνία υποστηρίζει και υπερασπίζεται αυτά τα κατασταλτικά έθιμα, άσχετα με τις συνέπειές τους που είναι επώδυνες, ελαττώνουν την απόλαυση, ή απειλούν την ζωή και θεωρούνται, άκριτα, ως ‘καλές’ εμπειρίες που ‘πλάθουν χαρακτήρα’, ως μέρος της ‘παράδοσης’.
Παρ’ όλ’ αυτά, υποστηρίζεται ότι από ένα τέτοιο σύμπλεγμα επώδυνων και κατασταλτικών κοινωνικών θεσμών, προκύπτουν τα νευρωτικά, ψυχωτικά, αυτοκαταστροφικά και σαδιστικά συστατικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς, τα οποία εκφράζονται με μια πληθώρα τρόπων, είτε καλυμμένων και ασυνείδητων, είτε φανερών, εκφρασμένων με ωμότητα.
Σύμφωνα με την σεξ-οικονομική άποψη του Ράιχ, μια χρόνια χαρακτηρολογική και μυϊκή θωράκιση εγκαθίσταται στο παιδί που μεγαλώνει, σύμφωνα με τον τύπο και την σοβαρότητα του επώδυνου τραύματος που βιώνει. Οι βιοφυσικές διαδικασίες που φυσιολογικά οδηγούν στην πλήρη και ολοκληρωμένη αναπνοή, την συναισθηματική έκφραση και την σεξουαλική εκφόρτιση κατά τη διάρκεια του οργασμού είναι χρόνια μπλοκαρισμένες από τη θωράκιση, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, κάτι που οδηγεί στην συσσώρευση καταπνιγμένης, μη εκφορτισμένης συναισθηματικής και σεξουαλικής (βιοενεργειακής) έντασης.
Η φραγμένη δεξαμενή της εσωτερικής έντασης οδηγεί τον οργανισμό να συμπεριφέρεται με ένα γενικά ασυνείδητο, διαστρεβλωμένο, αυτοκαταστροφικό, και/ή σαδιστικό τρόπο. (Ράιχ 1942, 1949). Οι παραπάνω διαδικασίες συμβαίνουν όταν και μόνο όταν γίνονται προσπάθειες να εκτραπούν με παράλογο τρόπο ή να μπουν σε καλούπι πρωταρχικές ανθρώπινες βιολογικές ανάγκες ή παρορμήσεις, σύμφωνα με τις επιταγές του ‘πολιτισμού’. Παραδείγματα αυτών των επιταγών είναι η άρνηση του στήθους στο βρέφος, ο ξυλοδαρμός ενός παιδιού για την αποβολή κοπράνων ή για την σεξουαλική έκφραση, ή ο υποχρεωτικός γάμος νεαρών κοριτσιών με μεγάλης ηλικίας άντρες (‘παιδικός αρραβώνας’, ‘η τιμή της νύφης’).
Οι τελετουργίες και οι κοινωνικοί θεσμοί που επιφέρουν πόνο και εμποδίζουν την απόλαυση, υπήρχαν στους περισσότερους, αλλά σίγουρα όχι σε όλους τους αρχαίους και τους σύγχρονους πολιτισμούς. Υπάρχουν, για παράδειγμα, ορισμένοι πολιτισμοί (που αποτελούν σίγουρα μια μειοψηφία) οι οποίοι ούτε επιβάλλουν πόνο στα βρέφη και τα παιδιά, συνειδητά ή μη, ούτε καταστέλλουν τα σεξουαλικά ενδιαφέροντα των παιδιών ή των ενηλίκων. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι κοινωνίες αυτές είναι επίσης μη-βίαιες, διαθέτουν σταθερούς μονογαμικούς οικογενειακούς δεσμούς και ευχάριστες, φιλικές κοινωνικές σχέσεις.
Ο Μαλινόφσκι (1927, 1932) ήταν ο πρώτος που επέστησε την προσοχή σε τέτοιους πολιτισμούς ως αντίκρουση στον ισχυρισμό του Φρόιντ σχετικά με τη βιολογική, παν-πολιτισμική φύση της περιόδου λανθάνουσας σεξουαλικότητας των παιδιών και του Οιδιπόδειου συμπλέγματος. Ο Ράιχ (1935) ισχυρίστηκε ότι οι συνθήκες μέσα στην κοινωνία των Τρόμπριαντ αποδεικνύουν την ορθότητα των κλινικών και κοινωνικών του ευρημάτων που συνδέουν την αναστολή της σεξουαλικότητας με την παθολογική συμπεριφορά.
Έχουν γίνει και άλλες εθνογραφικές περιγραφές παρόμοιων πολιτισμών (Elwin 1947, 1968, Hallet & Relle 1973, Turnbull 1961). Οι δια-πολιτισμικές μελέτες παγκόσμιας κλίμακας του Prescott (1975) και οι δικές μου (DeMeo 1986, σελ. 114-120) επιβεβαίωσαν τα ευρήματα αυτά: Οι κοινωνίες που συσσωρεύουν τραύματα και πόνο στα βρέφη και στα παιδιά, οι οποίες ακολούθως καταστέλλουν τις συναισθηματικές εκδηλώσεις και τα σεξουαλικά ενδιαφέροντα των εφήβων τους, εμφανίζουν με βεβαιότητα ένα πλήθος νευρωτικών, αυτοκαταστροφικών και βίαιων συμπεριφορών.
Στον αντίποδα, οι κοινωνίες που μεταχειρίζονται τα βρέφη και τα παιδιά τους με μεγάλη στοργή και τρυφερότητα, οι οποίες βλέπουν την συναισθηματική έκφραση και την εφηβική σεξουαλικότητα με θετική ματιά είναι, αντίθετα, ψυχολογικά υγιείς και μη-βίαιες. Πράγματι, η δια-πολιτισμική μελέτη έχει αποδείξει τη δυσκολία, ίσως και το απίθανο του ενδεχομένου να εντοπιστεί βίαιη κοινωνία ή οποία δεν τραυματίζει τους νέους της και/ή δεν τους καταστέλλει σεξουαλικά.
Μια συστηματική επισκόπηση της παγκόσμιας ιστορικής βιβλιογραφίας παρέσχε μια ανεξάρτητη επιβεβαίωση των παραπάνω συσχετίσεων, μεταξύ των παιδικών τραυμάτων, της αναστολής της σεξουαλικότητας, της αντρικής κυριαρχίας και της οικογενειακής βίας, στις περιγραφές διάφορων πολεμοχαρών, αυταρχικών και δεσποτικών καθεστώτων
(1). Από παρόμοια ιστορικά δεδομένα, ο Taylor (1953) ανέπτυξε ένα διχοτομημένο σχήμα για την ανθρώπινη συμπεριφορά σε διάφορες κοινωνίες. Με τη χρήση της ορολογίας του Taylor και την επέκταση του σχήματός του σύμφωνα με τα σεξ-οικονομικά ευρήματα, τέτοιες βίαιες, κατασταλτικές κοινωνίες ονομάζονται πατριαρχικές και διαφέρουν σχεδόν σε κάθε παράμετρο από τις μητριαρχικές κοινωνίες, των οποίων οι κοινωνικοί θεσμοί έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προστατεύουν και να ενισχύουν τους δεσμούς απόλαυσης μεταξύ μητέρας-βρέφους και άντρα-γυναίκας.
(2) Οι Πίνακες δίνουν μια αντιπαράθεση μεταξύ ακραίων μορφών πατριαρχικών (θωρακισμένων) και μητριαρχικών (αθωράκιστων) πολιτισμών.
——————————-Μελέτησε το βιβλίο SAXARASIA, όπως και το βιβλίο του Βίλχελμ Ραιχ “Η Βιοπάθεια του Καρκίνου” για να μην έχεις απολύτως καμία απορία ή δικαιολογία, γι αυτά που διαδραματίζονται γύρω σου.
Επίσης διάβασε για την συνέχιση και χρήση της οργόνης του Βίλχελμ Ράιχ Οργονίτες, Η Ενεργειακή Δύναμη
terrapapers
....Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
Social Plugin