Δεν
μπορεί να υπάρχει ζωή χωρίς ελευθερία. Η ολοκληρωτική ελευθερία οδηγεί
στην τελειότητα. Εμείς, ονομάζουμε αυτό το τέλειο Ον, που είναι Κύριος
της Φύσης, παντοδύναμος και παντογνώστης, Θεό. Αυτός είναι το κάθε τι,
αυτός είναι η ζωή, αυτός είναι ο θάνατος. Αυτός είναι το καλό και το
κακό. Αυτός είναι τρομερός αλλά και ελεήμων. Δεσμός και ελευθερία, φως
και σκιά, καλό και κακό, αυτός είναι όλα. Αυτή η παγκόσμια συνείδηση
είναι το τέλος, εκεί όπου δεν υπάρχει τίποτε άλλο για να
πραγματοποιηθεί. Τότε έχουμε την αληθινή θρησκεία.
-Πως διαφοροποιείται το ζωντανό από το νεκρό;
-Στο ζωντανό υπάρχει η ελευθερία και η νοημοσύνη. Στο νεκρό όλα είναι περιορισμένα και δεν υπάρχει δυνατότητα ελευθερίας, γιατί δεν υπάρχει νοημοσύνη. Αυτή η ελευθερία μας ξεχωρίζει από τις μηχανές και είναι αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε. Ο σκοπός όλων των προσπαθειών μας είναι να είμαστε πιο ελεύθεροι, γιατί μόνο στην απόλυτη ελευθερία μπορεί να υπάρχει τελειότητα.
-Ποια είναι η ανάγκη για την έννοια του Θεού;
-Αυτή η λαχτάρα για την ελευθερία δημιουργεί την ιδέα ενός όντος, που είναι απόλυτα ελεύθερο. Η ενσάρκωση της ελευθερίας, ο κύριος της φύσης, είναι αυτό που ονομάζουμε Θεό. Δεν μπορείτε να τον αρνηθείτε, γιατί δεν μπορείτε να κινηθείτε ή να ζήσετε χωρίς την ιδέα της ελευθερίας. Υπάρχει κι ένας ακόμη λόγος, ότι δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το γεγονός ότι είστε κάτω από τον έλεγχο της φύσης. Ολόκληρη η φύση είναι μια λατρεία προς το Θεό. Όπου και όποτε υπάρχει ζωή, εκεί υπάρχει η αναζήτηση της ελευθερίας. Κι αυτή η ελευθερία είναι ο ίδιος ο Θεός. Η κυριαρχία στη φύση μας κάνει δυνατούς. Κι αν υπάρχει ένα ον απόλυτα ελεύθερο, που κυριαρχεί στη φύση, τότε αυτό το ον πρέπει να έχει τέλεια γνώση της φύσης, να είναι παντογνώστης και παντοδύναμος.
-Ποια είναι η φύση του Θεού;
-Ευδαιμονία, αιώνια ειρήνη, που πηγάζουν από την τέλεια ελευθερία. Είναι η ανώτατη έννοια της θρησκείας, ως βάση σε όλες τις ιδέες του Θεού στη Βεδάντα. Απόλυτα ελεύθερη ύπαρξη, που δεν περιορίζεται από τίποτε, χωρίς αλλαγή, χωρίς φύση. Τίποτα δεν μπορεί να του προκαλέσει αλλαγή. Ο Θεός βρίσκεται στον Εαυτό του, ο οποίος δεν αλλάζει. Εσείς κι εγώ προσπαθούμε να γίνουμε ένα μ' αυτόν, αλλά κάνουμε το λάθος να στηρίζουμε τους εαυτούς μας στην ύλη, στις ασημαντότητες της καθημερινής ζωής, στα χρήματα, στη δόξα, στην ανθρώπινη αγάπη, και σ' όλες αυτές τις μορφές του γίγνεσθαι στη φύση, που μας δεσμεύουν. Ο Θεός είναι αυταπόδεικτος, απρόσωπος, παντογνώστης, αυτός που γνωρίζει και κυριαρχεί στη φύση. Ο Κύριος όλων. Είναι πίσω από κάθε λατρεία. Ό,τι γίνεται, γίνεται σύμφωνα με το θέλημα του, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι.
Εκείνο που ονομάζουμε "κακό" είναι επίσης μέσα στη λατρεία του. Είναι κι αυτό μέρος της ελευθερίας. Όταν κάνετε κακό, το κίνητρο πίσω από αυτό είναι η αναζήτηση της ελευθερίας. Μπορεί να έχει πάρει λάθος κατεύθυνση ή να έχει παραπλανηθεί, αλλά είναι εκεί. Η ελευθερία αναπνέει σε κάθε παλμό του σύμπαντος.
Αυτή είναι η αντίληψη του Κυρίου στις Ουπανισάντς. Υψώνεται ακόμα περισσότερο, παρουσιάζοντας μας ένα Ιδεώδες, λέγοντας μας ότι είμαστε "καθ' ομοίωσιν" του Θεού. Αυτός που μας δίνει ζωή είναι η δύναμη μέσα μας. Η σκιά του είναι ο θάνατος, αλλά κι αυτή η σκιά είναι επίσης αθάνατη. Τι είναι ο θάνατος; Τι είναι ο τρόμος; Δεν βλέπετε τον Θεό αντιμέτωπο με αυτά; Προσπαθήστε να ξεφύγετε από το κακό, τον τρόμο, τη μιζέρια, κι αυτά θα σας ακολουθήσουν. Αντιμετωπίστε τα, κι αυτά θα εξαφανιστούν.
Εγώ προσεύχομαι σ' έναν Θεό της Αρετής και σ' έναν Θεό της αμαρτίας, σαν να είναι ένα. Πάρτε τον αν τολμάτε, δεχτείτε τον. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για την λύτρωση. Μόνο τότε μπορεί να φτάσουμε στην Αλήθεια. Το απόλυτο έρχεται από την ιδέα της ενότητας.
-Τι είναι, τότε, η αληθινή θρησκεία;
-Το κοντινότερο που μπορούμε να προσεγγίσουμε, είναι ο νόμος της ελευθερίας. Είναι μεγαλύτερη προσέγγιση προς τον Κύριο, και είναι τότε που εξαφανίζονται τα προβλήματα. Ας μην είμαστε πια λάτρεις των δογμάτων και των αιρέσεων, με τις περιορισμένες έννοιες του Θεού, αλλά ας τον δούμε σε οτιδήποτε στη φύση. Κανένας δεν θα μας κατηγορήσει για τη μιζέρια μας, παρά μόνο ο εαυτός μας. Το νέκταρ είναι εκεί, είναι για κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται να το φτάσει.
Ο Κύριος από μόνος του μας λέει: "Αφήστε όλους τους δρόμους και τους αγώνες. Βρείτε καταφύγιο σε μένα, κι εγώ θα σας πάω στην άλλη όχθη, μη φοβάστε". Η ζωή είναι άπειρη, ένα κεφάλαιο της οποίας είναι: "Όλα θα γίνουν" και μέχρι να πραγματώσουμε όλα τα κεφάλαια, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το όλο.
"Ας γίνει το θέλημα σου". Κάθε στιγμή ο προδότης νους επαναστατεί ενάντια σ' αυτό. Αλλά αυτό πρέπει να ειπωθεί, ξανά και ξανά, αν θέλουμε να κατακτήσουμε τον κατώτερο εαυτό.
Πηγή
....Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
-Πως διαφοροποιείται το ζωντανό από το νεκρό;
-Στο ζωντανό υπάρχει η ελευθερία και η νοημοσύνη. Στο νεκρό όλα είναι περιορισμένα και δεν υπάρχει δυνατότητα ελευθερίας, γιατί δεν υπάρχει νοημοσύνη. Αυτή η ελευθερία μας ξεχωρίζει από τις μηχανές και είναι αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε. Ο σκοπός όλων των προσπαθειών μας είναι να είμαστε πιο ελεύθεροι, γιατί μόνο στην απόλυτη ελευθερία μπορεί να υπάρχει τελειότητα.
-Ποια είναι η ανάγκη για την έννοια του Θεού;
-Αυτή η λαχτάρα για την ελευθερία δημιουργεί την ιδέα ενός όντος, που είναι απόλυτα ελεύθερο. Η ενσάρκωση της ελευθερίας, ο κύριος της φύσης, είναι αυτό που ονομάζουμε Θεό. Δεν μπορείτε να τον αρνηθείτε, γιατί δεν μπορείτε να κινηθείτε ή να ζήσετε χωρίς την ιδέα της ελευθερίας. Υπάρχει κι ένας ακόμη λόγος, ότι δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το γεγονός ότι είστε κάτω από τον έλεγχο της φύσης. Ολόκληρη η φύση είναι μια λατρεία προς το Θεό. Όπου και όποτε υπάρχει ζωή, εκεί υπάρχει η αναζήτηση της ελευθερίας. Κι αυτή η ελευθερία είναι ο ίδιος ο Θεός. Η κυριαρχία στη φύση μας κάνει δυνατούς. Κι αν υπάρχει ένα ον απόλυτα ελεύθερο, που κυριαρχεί στη φύση, τότε αυτό το ον πρέπει να έχει τέλεια γνώση της φύσης, να είναι παντογνώστης και παντοδύναμος.
-Ποια είναι η φύση του Θεού;
-Ευδαιμονία, αιώνια ειρήνη, που πηγάζουν από την τέλεια ελευθερία. Είναι η ανώτατη έννοια της θρησκείας, ως βάση σε όλες τις ιδέες του Θεού στη Βεδάντα. Απόλυτα ελεύθερη ύπαρξη, που δεν περιορίζεται από τίποτε, χωρίς αλλαγή, χωρίς φύση. Τίποτα δεν μπορεί να του προκαλέσει αλλαγή. Ο Θεός βρίσκεται στον Εαυτό του, ο οποίος δεν αλλάζει. Εσείς κι εγώ προσπαθούμε να γίνουμε ένα μ' αυτόν, αλλά κάνουμε το λάθος να στηρίζουμε τους εαυτούς μας στην ύλη, στις ασημαντότητες της καθημερινής ζωής, στα χρήματα, στη δόξα, στην ανθρώπινη αγάπη, και σ' όλες αυτές τις μορφές του γίγνεσθαι στη φύση, που μας δεσμεύουν. Ο Θεός είναι αυταπόδεικτος, απρόσωπος, παντογνώστης, αυτός που γνωρίζει και κυριαρχεί στη φύση. Ο Κύριος όλων. Είναι πίσω από κάθε λατρεία. Ό,τι γίνεται, γίνεται σύμφωνα με το θέλημα του, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι.
Εκείνο που ονομάζουμε "κακό" είναι επίσης μέσα στη λατρεία του. Είναι κι αυτό μέρος της ελευθερίας. Όταν κάνετε κακό, το κίνητρο πίσω από αυτό είναι η αναζήτηση της ελευθερίας. Μπορεί να έχει πάρει λάθος κατεύθυνση ή να έχει παραπλανηθεί, αλλά είναι εκεί. Η ελευθερία αναπνέει σε κάθε παλμό του σύμπαντος.
Αυτή είναι η αντίληψη του Κυρίου στις Ουπανισάντς. Υψώνεται ακόμα περισσότερο, παρουσιάζοντας μας ένα Ιδεώδες, λέγοντας μας ότι είμαστε "καθ' ομοίωσιν" του Θεού. Αυτός που μας δίνει ζωή είναι η δύναμη μέσα μας. Η σκιά του είναι ο θάνατος, αλλά κι αυτή η σκιά είναι επίσης αθάνατη. Τι είναι ο θάνατος; Τι είναι ο τρόμος; Δεν βλέπετε τον Θεό αντιμέτωπο με αυτά; Προσπαθήστε να ξεφύγετε από το κακό, τον τρόμο, τη μιζέρια, κι αυτά θα σας ακολουθήσουν. Αντιμετωπίστε τα, κι αυτά θα εξαφανιστούν.
Εγώ προσεύχομαι σ' έναν Θεό της Αρετής και σ' έναν Θεό της αμαρτίας, σαν να είναι ένα. Πάρτε τον αν τολμάτε, δεχτείτε τον. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για την λύτρωση. Μόνο τότε μπορεί να φτάσουμε στην Αλήθεια. Το απόλυτο έρχεται από την ιδέα της ενότητας.
-Τι είναι, τότε, η αληθινή θρησκεία;
-Το κοντινότερο που μπορούμε να προσεγγίσουμε, είναι ο νόμος της ελευθερίας. Είναι μεγαλύτερη προσέγγιση προς τον Κύριο, και είναι τότε που εξαφανίζονται τα προβλήματα. Ας μην είμαστε πια λάτρεις των δογμάτων και των αιρέσεων, με τις περιορισμένες έννοιες του Θεού, αλλά ας τον δούμε σε οτιδήποτε στη φύση. Κανένας δεν θα μας κατηγορήσει για τη μιζέρια μας, παρά μόνο ο εαυτός μας. Το νέκταρ είναι εκεί, είναι για κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται να το φτάσει.
Ο Κύριος από μόνος του μας λέει: "Αφήστε όλους τους δρόμους και τους αγώνες. Βρείτε καταφύγιο σε μένα, κι εγώ θα σας πάω στην άλλη όχθη, μη φοβάστε". Η ζωή είναι άπειρη, ένα κεφάλαιο της οποίας είναι: "Όλα θα γίνουν" και μέχρι να πραγματώσουμε όλα τα κεφάλαια, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το όλο.
"Ας γίνει το θέλημα σου". Κάθε στιγμή ο προδότης νους επαναστατεί ενάντια σ' αυτό. Αλλά αυτό πρέπει να ειπωθεί, ξανά και ξανά, αν θέλουμε να κατακτήσουμε τον κατώτερο εαυτό.
Πηγή
....Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
Social Plugin