Θα παρακολουθεί και θα αναλύει την ψηφιακή συμπεριφορά μας - Ξέρει τα πάντα για τη ζωή σας: από το πού μένετε, σε ποιο σχολείο φοιτήσατε και πόσων ετών είστε, μέχρι το αν έχετε δεσμό, ποιες ταινίες σας αρέσουν και πού πήγατε διακοπές το περασμένο καλοκαίρι. Τώρα, το facebook έχει βαλθεί να μπει μέσα στο μυαλό σας αλλά και στην οθόνη του υπολογιστή σας, καταγράφοντας λεπτό προς λεπτό τι κάνετε στο κοινωνικό δίκτυο.
Ο μεγαλύτερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης - με 1,15 δισ. χρήστες σε όλο τον κόσμο και περισσότερους από τέσσερα εκατ. στην Ελλάδα - δοκιμάζει μια νέα λειτουργία που θα του επιτρέψει να παρακολουθεί και να αναλύει την ψηφιακή συμπεριφορά μας.
Το facebook συλλέγει ήδη (με την άδεια των χρηστών, οι οποίοι όμως συχνά έχουν άγνοια του κινδύνου που ελλοχεύει από τη δημόσια αποκάλυψη των πληροφοριών τους) τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων: από το τι αρέσει στους χρήστες μέχρι - σε ορισμένες περιπτώσεις - σε ποιο γεωγραφικό σημείο βρίσκονται. Φαίνεται, όμως, ότι αυτό δεν του είναι αρκετό.
Η τεχνολογία που δοκιμάζει το κοινωνικό δίκτυο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα του δώσει τη δυνατότητα να αλιεύει δεδομένα όπως για πόσο χρονικό διάστημα οι χρήστες αφήνουν τον κέρσορα που εμφανίζεται στην οθόνη τους πάνω από συγκεκριμένο περιεχόμενο (ανάρτηση, φωτογραφία, διαφήμιση κ.λπ.) ή αν η Στήλη Ενημέρωσης (Newsfeed) είναι ή όχι ορατή την ώρα που πλοηγούνται στο σάιτ. Με άλλα λόγια, το facebook ενδέχεται να εγκαταστήσει έναν Μεγάλο Αδελφό στα προφίλ μας που θα καταγράφει κάθε μας κίνηση!
Ο Κεν Ρούντιν, το στέλεχος του κοινωνικού δικτύου που επιβλέπει τις επίμαχες δοκιμές, δήλωσε στην εφημερίδα «The Wall Street Journal» ότι τα δεδομένα που θα καταγράφονται θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορους σκοπούς, όπως η εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων στα προφίλ των χρηστών (π.χ. αν το facebook «μάθει» ότι επισκέπτεστε συχνά περιεχόμενο που αφορά σε ρουχισμό, θα σας βομβαρδίσει με διαφημίσεις καταστημάτων ενδυμάτων).
«Εικονική αυτοκτονία»
Το ενδεχόμενο αυτό εδραιώνει την κοινή πεποίθηση ότι οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν εκχωρήσει κάθε ψήγμα ιδιωτικότητας, ιδίως σε μια περίοδο όπου αποκαλύπτεται πως σχεδόν ό,τι κάνουμε στις ηλεκτρονικές μας επικοινωνίες παρακολουθείται από τους κοριούς της NSA και άλλων υπηρεσιών (ή ιδιωτών).
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι φόβοι για την ελλιπή (έως ανύπαρκτη) προστασία των προσωπικών δεδομένων έχουν ωθήσει πολλούς χρήστες να διαπράξουν… «εικονική αυτοκτονία», δηλαδή να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους στο facebook.
Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς που εγκατέλειψαν το κοινωνικό δίκτυο το έπραξαν διότι διαπίστωσαν ότι δεν μπορούν να προασπίσουν την ιδιωτικότητά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί πιστεύουν (αν και εξακολουθούν να παραμένουν μέλη του κοινωνικού δικτύου) ότι το προϊόν από το οποίο αποκομίζει χρήματα το facebook είναι στην πραγματικότητα οι χρήστες του και όχι οι διαφημιζόμενοι σε αυτό!
Δεδομένα προς πώληση
Το facebook αποτελεί ένα πραγματικό χρυσωρυχείο προσωπικών δεδομένων τα οποία αξιοποιεί εμπορικά «μεταπωλώντας» τα σε εταιρείες μάρκετινγκ. Ειδικότερα, ο ιστότοπος συλλέγει δύο είδη δεδομένων: δημογραφικά στοιχεία (πού κατοικούν οι χρήστες, σε ποιο σχολείο πήγαν κ.ά.) και ποιοτικά στοιχεία (ποιοι είναι οι φίλοι των χρηστών, τι τους αρέσει κ.ά.).
Ο κ. Ρούντιν δεν έκρυψε ότι η νέα λειτουργία, η οποία βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο, έχει στόχο να διευρύνει μαζικά τη συλλογή των δεδομένων της δεύτερης κατηγορίας.
«Όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, διενεργούμε πολλές δοκιμές για να εξασφαλίσουμε ότι δημιουργούμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήσης στα μέλη μας. Δεν μοιραζόμαστε αυτές τις πληροφορίες με κανέναν έξω από το facebook και δεν τις χρησιμοποιούμε για την προσέλκυση διαφημίσεων» υποστήριξε εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου.
Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2010 η «Wall Street Journal» είχε αποκαλύψει ότι τα δεδομένα των χρηστών του facebook διοχετεύονται σε διαφημιστικές εταιρείες διά μέσου ορισμένων εκ των πιο δημοφιλών εφαρμογών (FarmVille, Texas HoldEm Poker κ.ά.).
tanea.gr
Social Plugin