Ad Code

Responsive Advertisement

IISCA: Γραμμές πολιτικής ΗΠΑ, τρομοκρατία, πολιτική χειραγώγηση, θρησκευτικό στοιχείο


IISCA: Γραμμές πολιτικής ΗΠΑ, τρομοκρατία, πολιτική χειραγώγηση, θρησκευτικό στοιχείο

Πολλοί αναλυτές και ειδικοί βρίσκονται σε μια συνεχή απορία όσον αφορά στο ποια είναι η πολιτική των ΗΠΑ σήμερα στην αντιμετώπιση του φαινόμενου της τρομοκρατίας και ειδικότερα του ISIS. Αρκετοί κοιτάνε προς το θρησκευτικό χαρακτηριστικό, άλλοι προς την αντίδραση του Αραβικού στοιχείο κοκ.

Στην προσπάθεια όλων των παραπάνω θα είναι καλό να λάβει υπόψη τα παρακάτω στοιχεία και προτροπές από το Heritage Foundation προς την εθνική πολιτική των ΗΠΑ κατά της διεθνούς τρομοκρατίας αλλά και την θεωρία των τριών επιλογών που επικρατεί από την εποχή Reagan.

Ας μην ξεχνάμε πώς η πολιτικών των ΗΠΑ στηρίζεται αρκετά στο «διπλωματικό όπλο» της τρομοκρατίας απέναντι σε κράτη που είτε αποτελούν επίκεντρο ενδιαφέροντος για οικονομικούς λόγους, είτε θεωρούνται ως εχθρικά προς την αστερόεσσα.

Οι προτροπές του Heritage foundation δόθηκαν στις ΗΠΑ κατά την περίοδο 1996-1998 μετά την από κοινού απόφαση των G7 μεΡωσία για την αντιμετώπιση της διεθνούς τρομοκρατίας στις 30/7/1996.

Αυτές δόθηκαν, όπως σκεφτόμαστε στο IISCA, διότι κάθε παρουσία Δυτική στην περιοχή της Μ.Ανατολής όπως και η δημιουργία του Ισραήλ, αποτελεί μια πρόκληση για το Αραβικό και κατά επέκταση Ισλαμικό στοιχείο θα πρέπει να γνωρίζουμε πώς η ταύτιση του θρησκευτικού και του πολιτικού στοιχείου θα είναι η επόμενη δυσκολία στην ελεγχόμενη ροή ενεργειακών παροχών προς τις χώρες που θα έχουν ανάγκη αυτών. Η αντιμετώπιση του Δυτικού στοιχείου άλλωστε αντιμετωπίζεται γενικώς ως μια συνέχεια της πολιτικής ελέγχου και αποικιοκρατίας με ιστορικό από το τέλος του Οθωμανικού χαλιφάτου. Ιστορικό που βρίθει από αντιδράσεις και επαναστάσεις του Παν-Αραβικού κινήματος μέχρι και τα μέσα του περασμένου αιώνα.

Τα σημεία που προτείνονται από το ίδρυμα Heritage Foundation είναι τα εξής.

a) Η τρομοκρατία στις περιοχές της Μέσης Ανατολής αλλά και γενικότερα είναι για τις ΗΠΑ ένας πόλεμος υπό κλίμακα. Η αντίδραση και η αντιμετώπιση πρέπει να είναι ισόποση και ισότιμη με τις δράσεις του.

b) Η διεθνής τρομοκρατία πρέπει να παραμένει στην κορυφή των θεμάτων συζητήσεων σε κάθε συγκέντρωση διεθνών οργάνων όπως είναι το G7, G20, UNSC. Μόνο έτσι μπορεί να διατηρηθεί το ενδιαφέρον αντιμετώπισης και η αποφυγή υποβάθμισης του φαινομένου.

c) Η πίεση από τις χώρες συμμάχους, πρέπει να εντείνεται με την βοήθεια κινητοποίησης από ΗΠΑ ειδικότερα προς τα κράτη που στηρίζουν και προωθούν αντιδράσεις μέσω τρομοκρατικών οργανώσεων (π.χ. Ιράν, Συρία κτλ. )

d) Η τρομοκρατία δεν είναι ένα απλό ποινικό αδίκημα και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ειδικό έγκλημα με ειδική τιμωρία.

e) Να αλλάξει το νομοθετικό καθεστώς ήπιας αντιμετώπισης για τους λεγόμενους “freedom fighters” σε μια ενιαία ποινική τιμωρία για όλη την υδρόγειο. Αυτό θα μειώσει τα πιθανά «καταφύγια» τρομοκρατών , ειδικότερα στο θέμα της κυβερνοτρομοκρατίας/κυβερνοεγκλήματος.

f) Ανεξαρτήτως αποφάσεων διεθνών οργάνων θα πρέπει οι ΗΠΑ να διατηρήσουν το δικαίωμα να επεμβαίνουν μονομερώς στρατιωτικά ή με άλλο τρόπο, απέναντι σε περιπτώσεις που θεωρούνται επικίνδυνες για την εθνική τους (και όχι μόνο) ασφάλεια.

g) Η χρήση στρατιωτικής βίας θα χρησιμοποιείται ως τελική λύση καθώς έχει αποδειχτεί ότι μειώνει δραστικά το βεληνεκές της τρομοκρατίας ανά περιοχή. Η χρήση της θα πρέπει να γίνεται μετά από εξάντληση κάθε άλλου μέσου συμμόρφωσης.

h) Οι ΗΠΑ πρέπει να θεωρούνται ως βοηθοί και συμπαραστάτες των κρατών της Μ. Ανατολής απέναντι σε θέματα τρομοκρατίας και Ισλαμικού εξτρεμισμού.

i) Οι χώρες κλειδιά σε θέματα αντιμετώπισης της τρομοκρατίας για την περιοχή της Μ.Ανατολής και της Β.Αφρικής γενικότερα, είναι οι Τυνησία, Αλγερία, Τουρκία και Αίγυπτος.

j) Η παρέμβαση των ΗΠΑ πρέπει να γίνεται με γνώμονα τον περιορισμό ή/και ολική μείωση της επιρροής των εξτρεμιστών/τρομοκρατών Ισλαμικού χαρακτήρα σε κυβερνήσεις κρατών της περιοχής για να αποφευχθεί η αποσταθεροποίηση και ριζοσπαστικοποίηση τους προς την πλευρά της Δύσης.

Όμως το παραπάνω δείγμα θέσεων, δεν σταματάει εδώ. Υπάρχει μια παράγραφος που αναθερμαίνει ουσιαστικά την παλιά θεωρία τριών στύλων όσον αφορά την τρομοκρατία που ξεκίνησε από την εποχή R. Reagan. Η θεωρία ασκούσε δύναμη κάνοντας χρήση μίας ή συνδυασμό των δύο/τριών παραμέτρων στο θέμα της τρομοκρατίας μέχρι και την εποχή της 9-11.

Η πρώτη παράμετρος είχε εφαρμοστεί κατά την διάρκεια της πτώσης της ΕΣΣΔ όπου το ζητούμενο ήταν ο έλεγχος των εδαφών (και της ίδιας της ΕΣΣΔ) με χρήση της ιδέα πώς όλοι οι τρομοκράτες ήταν μέλη μιας σκιώδους οργάνωσης που λειτουργούσε με μόνο σκοπό την αποσταθεροποίηση κυβερνήσεων και κρατών.

Η δεύτερη παράμετρος αφορούσε την περίπτωση να πέσουν όπλα μαζικής καταστροφής στα χέρια τρομοκρατών και πώς με αυτά θα μπορούσαν να περάσουν την δική τους πολιτική. Παράμετρος που χρησιμοποιήθηκε ειδικότερα σε σχέση με το Ιράν, το Ιράκ και την Κούβα τότε.

Η τρίτη παράμετρος έλεγε πως η τρομοκρατία σύντομα θα αντικαταστήσει τον πόλεμο σε μαζική κλίμακα. Το συγκεκριμένο σκεπτικό πάντως χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από διάφορα κράτη αποφεύγοντας τον χαρακτηρισμό «κράτους-τρομοκράτη» αφού ασκούσαν βία , δικαιολογούμενα με το παραπάνω, έναντι ομάδων πληθυσμού με διαφορετικά φυλετικά και εθνικά χαρακτηριστικά ( freedom fighters/terrorists) χωρίς να κινδυνεύουν από καταδίκη σε διεθνές επίπεδο.

Ο συνδυασμός τώρα των προτάσεων του Heritage foundation αλλά και της θεωρίας των τριών στύλων , δείχνει ακριβώς το τι συμβαίνει στην περιοχή της Μ. Ανατολής , αφού η οργάνωση του ISIS δίνει ακριβώς βάση και στις τρείς παραμέτρους για εφαρμογή, ενώ η αντίδραση των ΗΠΑ «συμμορφώνεται» με πολλές από τις προτάσεις του ιδρύματος.

Η τρομοκρατία ως φαινόμενο απέναντι σε πολίτες και σε επίπεδο δράσης πεδίου είναι σίγουρα κάτι απεχθές, εξαιρετικά βίαιο και πρέπει να εξαφανιστεί. Όμως αυτό δεν αναιρεί πώς το ίδιο ακραίο φαινόμενο γίνεται πολιτικό μέσο χειραγώγησης από όποιον μπορεί να το κάνει σε μικρή ή και μεγάλη κλίμακα. Το μόνο σίγουρο είναι πώς τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και πολλά που θεωρούνται ορατά διά γυμνού οφθαλμού αποτελούν απλά οφθαλμαπάτες είτε σκόπιμα τοποθετημένες , είτε πλαστές εικόνες διά εκούσιας αυθυποβολής.

Αλέξανδρος Νίκλαν

Σύμβουλος θεμάτων Ασφαλείας

IISCA Sec Group

ΠΗΓΗ