Ad Code

Responsive Advertisement

viral marketing, e-marketing

Από την βιολογία γνωρίζουμε ότι οι ιοί εμπεριέχουν ένα στοιχειώδες γενετικό υλικό. Μπορούν να μεταδοθούν ανάλογα με το είδος του ιού με τον αέρα, την επαφή, το νερό, και πολλές άλλες μεθόδους ή ακόμα και με συνδυασμούς μεθόδων. Μόλις οι ιοί βρουν κάποιο κατάλληλο κύτταρο και εισχωρήσουν μέσα στο πυρήνα του, το μολύνουν. Το γενετικό τους υλικό αρχίζει τότε να αναπαράγεται χρησιμοποιώντας τους πόρους του κυττάρου που έχουν μολύνει.



Στη συνέχεια αφού παραχθούν αρκετοί νέοι ιοί και εξαντληθούν οι πόροι του κυττάρου, το κύτταρο καταστρέφεται και ο κύκλος ξαναρχίζει.Αν τώρα για παράδειγμα από ένα κύτταρο παράγονται 10 ιοί, αυτό σημαίνει ότι αν καθένας από τους 10 νέους ιούς μολύνει 1 κύτταρο, θα παραχθούν στον επόμενο κύκλο 100 ιοί και στον μεθεπόμενο 1000 ιοί. Όλη αυτή η κατάσταση άρχισε με έναν
μόνο ιό! Ο ιός δεν έκανε κάτι από την σύσταση του, ο κινητήριος μοχλός είναι οι πόροι των κυττάρων που μολύνθηκαν. Εάν ο ιός ισούταν με μία ιστοσελίδα( Ιός = website), τι θα γινόταν;

Θα γινόταν το viral marketing, που αποτελεί πλέον σύγχρονη πραγματικότητα, το βιώνουμε καθημερινά, ίσως το απολαμβάνουμε μερικές φορές, ίσως και να μας ενοχλεί, το σίγουρο, όμως, είναι ότι συμμετέχουμε στο “έγκλημα”! Αν αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι το viral marketing, τότε θα σας παραπέμψω στα γραφικά, αστεία, ιδιαίτερα ή σκανδαλώδη videos και φωτογραφίες που έχετε προωθήσει με το email σας ή κοινοποιήσει μέσω κάποιου social network. Aυτό είναι viral marketing, αυτός ήταν ο σκοπός που δημιουργήθηκε και αυτόν το στόχο εξυπηρετήσατε, την τάχιστη εξάπλωση του.
Αποτελεί λοιπόν τεχνική του ανοιχτού μάρκετινγκ που εξαπλώνεται σαν ιός (virus – viral), με τεχνικές “αντίστροφης πυραμίδας” (χρησιμοποιώντας θεμιτά και πολλές φορές αθέμιτα μέσα).
Το Viral Marketing είναι, η επικοινωνία και η έννοια διανομής, που στηρίζεται στους πελάτες για να διαβιβάσει τα ψηφιακά προϊόντα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε άλλους πιθανούς πελάτες, στην κοινωνική τους σφαίρα και για να ζωντανέψει αυτές τις επαφές και αυτές με την σειρά τους να διαβεβαιώσουν το προϊόν.” (Helm, 2000)
Ο Juventson και ο Draper “καθορίζουν το Viral Marketing ως ένα δίκτυο που ενισχύεται από στόμα σε στόμα.”( Juventson, Tim Draper, 2000)
Εντούτοις, αυτός ο καθορισμός περιορίζει το περιεχόμενο του Viral Marketing στα προϊόντα που είναι διαθέσιμα μόνο ψηφιακά. Καθορίζοντας την επιτυχία της viral επικοινωνίας που επεκτείνετε πάνω στο παράδειγμα της Hotmail, για να περιλάβει αυτή την δυνατότητα περιγράφοντας την …”ως στρατηγικές που επιτρέπουν έναν ευκολότερο, επιταχυνόμενο και μειωμένο κόστος μηνυμάτων
δημιουργώντας περιβάλλοντες για έναν αυτό-αναδιπλασιασμό, μια γεωμετρικά αυξανόμενη διάδοση και ένα αντίκτυπο από το μήνυμα.”

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα πολύ πετυχημένο παράδειγμα του Viral Marketing, το οποίο είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό και είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα πήγαιναν να το αναδημοσιεύσουν σε walls και followed statuses.




Το Ιντερνέτ ως κομμάτι της ζωής μας…
Το βλέπουμε, το βιώνουμε, το συναντούμε καθημερινά το internet εξελίσσεται, γιγαντώνεται και αποτελεί ένα σύγχρονο επικοινωνιακό, ενημερωτικό, πληροφοριακό, ψυχαγωγικό, οργανωτικό, επενδυτικό και κοινωνικό φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις.
Ο καθηγητής Michael Wesh στο Kansas State University μας παρουσιάζει μέσα σε 5 λεπτά την εξέλιξη του ιντερνέτ, τη δύναμη του, ενώ μας θέτει προβληματισμούς σχετικά με νέα νομικά ζητήματα που μπορεί να τίθενται.
Με την χρήση της τεχνολογίας του Διαδικτύου μπορείτε να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα του viral marketing με πολλές έξυπνες κινήσεις …
Ένας πολύ απλός τρόπος είναι το κουμπάκι «tell a friend» – «πες στο σε ένα φίλο». Μόλις ο επισκέπτης πατήσει το κουμπάκι αυτό μπορεί να στείλει το link για τη σελίδα που βρίσκεται σε ένα ή περισσότερους φίλους του. Υπάρχουν scripts (προγραμματάκια) tell-a-friend που είναι πολύ πιο πολύπλοκα και αποτελεσματικά από αυτό που μόλις περιέγραψα, που είναι η βασική έκδοση.
Αν θέλετε να αυξήσετε τη μεταδοτικότητα, εκτός απ’το να βάλετε το κουμπάκι «tell a friend» μπορείτε να δώσετε ένα κίνητρο, δηλαδή ένα δωράκι στον επισκέπτη, για να το πατήσει. Το δωράκι αυτό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, μια έκπτωση, ένα δείγμα προϊόντος ή οτιδήποτε άλλο. Ένας άλλος τρόπος για να αυξήσετε αυτή τη μεταδοτικότητα είναι για παράδειγμα να δώσετε στον επισκέπτη ένα ηλεκτρονικό βιβλίο δωρεάν, το οποίο μπορεί μετά να το στείλει και στους φίλους του.
Μπορείτε να παρέχετε μια ηλεκτρονική υπηρεσία δωρεάν, όπως πρόγραμμα διατροφής Δύναμης διάρκειας 7 ημερών στα μέτρα του επισκέπτη, αφού συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο. (αυτό θα κάνουμε σύντομα στην miastala) Το πρόγραμμα αυτό θα του στοίχιζε τουλάχιστο 200 ευρώ, αν πήγανε σε διαιτολόγο βιοδυναμικής διατροφής,  αλλά εσείς το δίνετε δωρεάν. Για να το δώσετε δωρεάν μπορείτε να ζητήσετε σε αντάλλαγμα δυο email φίλων του επισκέπτη πριν προχωρήσει στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου.
Υπάρχουν πάμπολλοι τρόποι που εφαρμόζεται το viral marketing. Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται για αρχή είναι φαντασία!
Το βίντεο είναι πραγματικά  εντυπωσιακό.





Όλα τα social networks, Facebook, Myspace, Tweeter κλπ, προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες όσο αναφορά την προώθηση ιστοσελίδων και το viral marketing.  Ειδικά η ραγδαία ανάπτυξη που γνώρισε το Facebook τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους internet marketers. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής.
Α) Δημιουργήστε ένα company profile
Β) Προσκαλέστε όλους τους φίλους σας να γίνουν μέλη ενός δικτύου που θα έχετε δημιουργήσει για την επιχείρησή σας.
Γ) Δημοσιεύστε άρθρα μέσω της ιστοσελίδας ή του blog της επιχείρησής σας, τα οποία θα εμφανίζονται στο δικό σας newsfeed αλλά και των φίλων σας.
Είναι λυπηρό να βλέπω επαγγελματίες – εκδότες να ραδιουργούν, να αρλουμπολογούν, όλη μέρα στο Facebook ή να παίζουν παιχνίδια, αφήνοντας ανεκμετάλλευτο ένα τόσο σημαντικό εργαλείο πωλήσεων και δικτύωσης. Μετά φυσικά παραπονιούνται για την κρίση, όχι την κρίση μυαλού που μόνιμα διαθέτουν, την άλλη, της πλατείας των σχιζοφερνών-αγανακτισμένων..
social_network_miastala
Διάσημα Viral Marketing
Αν ασχολείστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Facebook διαθέτει marketplace στο οποίο μπορείτε να δημοσιεύετε τα προϊόντα που προωθείτε μέσω του website σας. Πολύ αποτελεσματική είναι επίσης η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής εφαρμογής. Μία από τις πρώτες εταιρίες που αξιοποίησαν το Facebook με αυτόν τον τρόπο είναι η Social Flowers, η οποία δημιούργησε μία εφαρμογή που επιτρέπει στα μέλη του Facebook να στέλνουν λουλούδια ο ένας στον άλλο.
Το γεγονός ότι αναφέρω την Social Flowers σε αυτό το άρθρο είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του viral marketing και της δημιουργίας «θορύβου» γύρω από το company brand name. Στο viral marketing ανήκει και η δημιουργία των “how to” videos και η δημοσίευσή τους στο YouTube.
Τον Φεβρουάριο του 2006, γνώρισε επιτυχία στο ελληνικό διαδίκτυο ένα blog, του οποίου ο ιδιοκτήτης κατέγραφε θεωρίες καταστροφής γύρω από το πιθανό «πρόωρο τέλος του ηλίου» και την εξ’ αυτού καταστροφή του κόσμου μας. Επένδυε τις θεωρίες αυτές με πλούσια επιστημονικά στοιχεία που έβρισκε στο internet και παρέσυρε το κοινό σε μια παρά-επιστημονική συζήτηση. Δυο μήνες αργότερα οι ιδρυτές του site αποκάλυψαν ότι επρόκειτο για το διαφημιστικό πρόγραμμα της ταινίας Dark Days που θα έβγαινε σε λίγες μέρες στους κινηματογράφους.
«Μας ψαρώσατε. Φοβερό promo», ήταν η καθολική σχεδόν αντίδραση των χρηστών. Αναζητώντας νέους δημιουργικούς τρόπους επικοινωνίας, οι διαφημιστές αρκετές φορές βαδίζουν πάνω στη λεπτή γραμμή που χωρίζει την προώθηση από την εξαπάτηση. Ορίστε μερικά παραδείγματα ψεύτικων blogs που πέρασαν καθαρά αυτή τη γραμμή (flogs)
Στο alliwantforchristmasisapsp (το μόνο που θέλω για τα χριστούγεννα είναι ένα psp) δυο bloggers κατέγραφαν την επιθυμία τους να αποκτήσουν την φορητή παιχνιδομηχανή της Sony την οποία και αποθέωναν. Ολα καλά ώς τη στιγμή που αποκαλύφθηκε από τις ενώσεις καταναλωτών ότι οι αθώοι πιτσιρικάδες δεν ήταν παρά διαφημιστές που υλοποιούσαν μια νέα καμπάνια για την εταιρεία.
Κάτι ανάλογο συνέβη με δυο ενθουσιώδεις Αμερικανούς που ταξίδεψαν σε όλη τη χώρα καταγράφοντας τις εμπειρίες τους από τις επισκέψεις τους στα σουπερμάρκετ Wallmart – κι αυτοί πληρωμένοι από τη μεγάλη εμπορική αλυσίδα. Και όχι μόνο.
viral_marketing- miastala-com
Ο Πόλεμος είναι ήδη εδώ, ανελέητος, αδυσώπητος, ανηλεής
Εταιρείες όπως η Coca Cola, McDonald’s, η Exxon, η Microsoft και η Vichy όλες έχουν κατηγορηθεί για παρόμοιες διαφημιστικές πρακτικές. Εξαπάτηση με χιούμορ.
«Η διάφορα του viral marketing από την εξαπάτηση έγκειται στο χιούμορ που δείχνει αμέσως στον αποδέκτη περί τίνος πρόκειται. Πρέπει τουλάχιστον σε μια δεύτερη ανάγνωση ο καταναλωτής να μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για διαφήμιση», λέει ο Πάνος Σαμπράκος διευθυντής του interactive τμήματος της Ogilvy μιας διεθνούς εταιρείας που ειδικεύεται σε τέτοιου είδους καμπάνιες.
Στο διάσημο διαδικτυακό βιβλιοπωλείο Amazon κάτω από κάθε βιβλίο μπορεί κανείς να διαβάσει τις κριτικές όσων το έχουν ήδη αγοράσει και να σχηματίσει μια πρώτη γνώμη. Εδώ και μερικά χρόνια παρατηρείται ένας κανονικός εμπορικός πόλεμος χαμηλής έντασης αλλά ευρείας κλίμακας, που δεν ξαφνιάζει τους “παροικούντες στην Ιερουσαλήμ”.
Πολλές φορές οι ίδιοι οι συγγραφείς, γράφουν με ψεύτικα στοιχεία, διθυραμβικές κριτικές για το πόνημά τους, ενώ άλλες, δεν διστάζουν να αφήσουν αρνητικά σχόλια, για τα βιβλία των ανταγωνιστών τους. Το ίδιο συμβαίνει και στα ταξιδιωτικά δίκτυα, όπου η εμπειρία ενός ταξιδιώτη από έναν ξενώνα ή μια τουριστική περιοχή θεωρείται ανεκτίμητη.
viral marketing miastala

Οι Έλληνες κοιμούνται
..και αντί να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για δικτύωση, διαφήμιση, πωλήσεως των προϊόντων τους και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ, αυτοί ακούν καψουροτράγουδα, παίζουν παιχνίδια και λοιπές ανοησίες. Όχι όλοι όμως. Ευτυχώς ΟΧΙ ΌΛΟΙ και η πίτα μοιράζεται σε λίγους ικανούς και έξυπνους, όπως είναι και το σωστό.
Η Ευρωπαϊκή οδηγία περί αθέμιτων πρακτικών, έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο  -χωρίς όμως ειδική αναφορά στο διαδίκτυο, υπάρχει μια θολή αναφορά στο εμπόριο εξ’ αποστάσεως. Στη χώρα μας τόσο η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όσο και οι οργανώσεις προστασίας των δικαιωμάτων τους δηλώνουν άγνοια γύρω από τα θέματα αυτά τα οποία χαρακτηρίζουν πολύ καινούργια ακόμα.
Παραβιάζεται η ιδιωτική ζωή των χρηστών; Η είσοδος του facebook στη διαφημιστική αγορά, έφερε μια καινοτομία που θολώνει ακόμα περισσότερο τα όρια ανάμεσα στα διαφορετικά είδη επικοινωνίας. Υπό τη διακήρυξη ότι οι εταιρείες είναι κομμάτι της ζωής μας, το δίκτυο εγκαινίασε εμπορικές σελίδες στις οποίες μπορούν να συνδεθούν χρήστες, που με τη σειρά τους θα διαφημίζουν τις εταιρείες αυτές στο δίκτυο των φίλων τους. δες την σελίδα της miastala και γίνε μέλος.
Οι εταιρείες αυτές θα μπορούν ακόμα να συμβάλλονται σε ένα ειδικό πρόγραμμα (beacon) το οποίο θα ενημερώνει αυτομάτως όλους τους φίλους ενός χρήστη για αγορές των σχετικών προϊόντων που αυτός πραγματοποίησε οπουδήποτε στο internet. Όλα αυτά θεωρούνται από όλο και περισσότερες οργανώσεις καταναλωτών κατάφωρη παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του κοινωνικού δικτύου. Ο Γελαστούλης χαμογελάει πλατιάΠέφτω κάτω από τα γέλια
Εν κατακλείδι…
Ελπίζω να κατάφερα να περιγράψω το viral marketing και την εφαρμογή του σαν μέσω προώθησης ιστοσελίδων με τρόπο κατανοητό και να μην σας μπέρδεψα περισσότερο. Η αλήθεια είναι πως σαν τεχνική είναι αρκετά αποτελεσματική και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, από την στιγμή που, όπως θα έχετε καταλάβει, βασίζεται πάνω στην ποιότητα.
Θα πρέπει να δώσετε κίνητρο στον κόσμο να συζητήσει για εσάς και ο μόνος τρόπος για να καταφέρετε κάτι τέτοιο είναι με το να τον κερδίσετε, σε μια εποχή που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από προϊόντα και υπηρεσίες και γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί.
Η αλήθεια είναι πως το viral marketing απαιτεί χρόνο. Αν έχετε ανάγκη από λιγότερο χρονοβόρες μεθόδους προώθησης, ό μόνος δρόμος την προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι το PPC advertising και η διάθεση κάποιου χρηματικού κεφαλαίου. Μακροχρόνια πάντως, μαζί με το Search Engine Optimization, αποτελεί την καλύτερη πηγή δωρεάν στοχευόμενων επισκεπτών, την ονομαζόμενη targeted traffic.
—————————————–
© miastala η αντιγραφή επιτρέπεται με σύνδεσμο στο άρθρο.

Πηγές: Το βιβλίο ”Ο Κυρίαρχος Του Παιχνιδιού”
Le Monde.fr
to click or not
————————————




viral-marketing-miastala-com-sales



http://miastala.com/s/archives/22089Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.