Ad Code

Responsive Advertisement

«ΠΙΛΟΤΟΣ» Ο ΟΣΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ…ΕΑΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ


Σε στοίχημα μετατρέπεται για την κυβέρνηση η εξυγίανση των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ, καθώς από φέτος τα οικονομικά τους μεγέθη επηρεάζουν το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος της κεντρικής κυβέρνησης. Το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, που έχει ήδη ψηφιστεί, θα αποτελέσει πιλότο για τη διαχείριση και των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ζημιών των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ, οι οποίες μόνο για το 2009 ξεπέρασαν τα 550 εκατ. ευρώ. Η περιστολή των μισθολογικών δαπανών κρίνεται επιτακτική, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εταιρειών που αυτές ξεπερνούν τα συνολικά έσοδα των οργανισμών. Σε πρώτη φάση προγραμματίζεται αποχώρηση περίπου 2.000 εργαζομένων από το σύνολο των εταιρειών του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΕΘΕΛ, Τραμ) μέσω υποχρεωτικών συνταξιοδοτήσεων όσων έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα, αλλά και μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προτεραιότητα στις αποχωρήσεις θα έχουν κυρίως διοικητικοί υπάλληλοι, καθώς στους τομείς λειτουργίας των εταιρειών παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις που αυξάνουν τη συνολική δαπάνη μισθοδοσίας λόγω εκτόξευσης της υπερωριακής εργασίας. Οι δευτερεύουσες απολαβές δεν θα ξεπερνούν το 8% των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων, προκειμένου το ετήσιο μέσο κόστος ανά εργαζόμενο, το οποίο τώρα κυμαίνεται μεταξύ 34.000 ευρώ στο τραμ και 86.000 ευρώ στους ΗΣΑΠ, να μειωθεί σημαντικά. Για κάθε νέα πρόσληψη θα ισχύσει νέο εργασιακό καθεστώς, το οποίο θα καθοριστεί είτε με νομοθετική ρύθμιση ή με νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Παράλληλα, η συγχώνευση των πέντε εταιρειών που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο σε δύο (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και Τραμ, ΗΣΑΠ, μετρό) θα διευκολύνει τη μετακίνηση των εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος μητροπολιτικός φορέας (ΟΑΣΑ) είναι οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ των εργαζομένων των εταιρειών που πρόκειται να συγχωνευθούν. Ο ΟΑΣΑ θα μπορεί με βάση την αποδοτικότητά τους (επιβατική κίνηση, εισπράξεις εισιτηρίων κ.ά.) να περιορίζει ή να αυξάνει το ποσοστό της επιδότησης που λαμβάνουν, το οποίο θα είναι σημαντικά περιορισμένο σε σχέση με σήμερα. Στόχος είναι να μην ξεπερνά το 40%-50% έναντι 65% που είναι περίπου σήμερα. Παράλληλα, θα λαμβάνονται έκτακτα μέτρα σε περίπτωση που παρατηρείται ότι αυξάνονται σημαντικά τα ελλείμματα των οργανισμών, οι οποίοι θα ελέγχονται κάθε εξάμηνο.

Επιπλέον προβλέπονται αυξήσεις στα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών, που θα διαμορφώσουν την τιμή του εισιτηρίου μεταξύ 1,20 ευρώ και 1,50 ευρώ. Αναμένεται επίσης να ζητηθεί η είσοδος ιδιωτών μέσω ΣΔΙΤ στο σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων σε τρόλεϊ και λεωφορεία, ενώ επιτακτική κρίνεται και η ανάγκη εγκατάστασης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (έξυπνο εισιτήριο). Στόχος είναι η καταπολέμηση του διογκούμενου προβλήματος της λαθρεπιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εκτιμάται ότι ο περιορισμός κατά 50% της λαθρεπιβίβασης στα λεωφορεία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχη μείωση στο 10% για τα τρόλεϊ θα προσέθετε έσοδα 25,6 εκατομμύρια.

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

ΠΡΕΖΑ TV





Ελληνα ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα. Μοιραστείτε αυτή την ανάρτηση